După întâlnirea de pe 17 martie dintre Comitetul Național de Transport Rutier din Spania și Ministerul Transporturilor, la care au fost prezenți și reprezentanți ai Ministerului de Interne, se pare că acțiunea organelor și forțelor securității statului ar putea lua o întorsătură importantă, având în vedere actele de violență ale unor participanți la greva transportatorilor. Iar ministrul de Interne, Fernando Grande-Marlaska, se află în fruntea comitetului de monitorizare a grevei, pentru a coordona acțiunea forțelor de securitate de stat și regionale și a garanta aprovizionarea cu produse, așa cum arată federația transportatorilor spanioli FETRANSA. El a prezidat reuniunea unei comisii la care au participat secretarul de stat pentru securitate și reprezentanți ai ministerelor Agriculturii, Transporturilor, Tranziției Ecologice și Politicii Teritoriale. Ministrul Transporturilor, Mobilității și Agendei Urbane a afirmat că Guvernul se va asigura că firmele de transport care vor să lucreze pot face asta, în ciuda grevei convocate de Platforma pentru Apărarea Sectorului Transporturilor de Marfă, că va acționa în forță față de incidentele care au apărut pe unele drumuri și că va proteja tranzitul camioanelor care vor să lucreze. În același timp, ministru a declarat că urma să aibă o întâlnire cu reprezentanții asociațiilor profesionale din transport.
După trei zile de grevă rezervele angrosiștilor începuseră să se epuizeze – aceștia își făcuseră stocuri mai mari în perspectiva protestului anunțat – iar după patru zile consecințele începuseră deja să se vadă nu numai pe șosele, ci și în principalele centre de distribuție, deși reprezentanții acestei industrii afirmau că nu există deocamdată nicio problemă – dar recunoșteau că ele ar putea apărea în următoarele zile, mai ales în cazul produselor proaspete, dacă greva ar continua. După trei zile de protest unul dintre marile centre comerciale, citat de FETRANSA, a raportat că numai 50% din camioanele care veneau în mod normal la platformă își mai făcuseră apariția, dar după încă o zi procentul crescuse la 60%.
Pe de altă parte, unele industrii au anunțat că sunt obligate să-și suspende activitatea din cauza grevei transportatorilor. În special fabricile de lactate au avut probleme de aprovizionare cu materie primă, dar și alte fabrici și-au transferat cu greu produsele finite spre lanțurile de distribuție, astfel încât ambalarea, depozitarea și gestionarea alimentelor foarte perisabile și esențiale pentru consumul zilnic au fost anulate.