În ciuda creșterilor de preț la transportul maritim și problemelor pe lanțurile de aprovizionare generate de lipsa de materie primă și congestiile portuare care determină întârzieri foarte mari, piața de eCommerce din România va înregistra creștere și în 2022, chiar dacă nu la nivelul de la începutul anului, a declarat Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, pentru revista Tranzit.
Costurile foarte mari pe care retailerii le-au suportat pe lanțul de aprovizionare au dus la scumpiri de produse, în timp ce unele ieftine au ieșit de la vânzare, a explicat oficialul magazinului online.
„Contextul dat de creșterea prețului transportului maritim a impus majorări de prețuri între 5 și 25%, la mai multe categorii de produse, în special la televizoare și monitoare, la componente PC, echipamente de sport și fitness și electrocasnice mari. Totodată, toată această stare de fapt a făcut ca produsele ieftine, cele din categoria low-end, să iasă de la vânzare, în prezent nemaifiind disponibile produse ieftine pentru unele game“, a afirmat Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.
În opinia sa, pentru a contracara într-o anumită măsură acest efect, retailerii vor migra către furnizori ce vor putea să le ofere tarife de transport mai mici. Totodată, mai spune Mihai Pătrașcu, vom vedea o segmentare a lanțului de distribuție, „în sensul că unii furnizori vor aduce produsele din China în Europa și alții le vor distribui în interiorul continentului, tot mai puțin retaileri aducând produsele direct din China.“
În privința războiului din Ucraina, în prima săptămână de la începutul conflictului, vânzările evoMAG au scăzut cu peste 20%. Pe de alta parte, și prețurile au mai scăzut, ceea ce, explică oficialul magazinului, înseamnă că există stocuri în piață pentru o anumită perioadă de timp, „în măsura în care marfa care mergea în Ucraina și Rusia se redistribuie.“
„Însă, per total, ne așteptăm ca piața de eCommerce din România să înregistreze creștere și în 2022, chiar dacă nu la nivelul de la începutul anului.“
Foto: businessmagazin.ro