Knorr Bremse TruckServices organizează anual în România 8-9 training-uri pe diverse teme, armonizate la nivel european, la care invită personal tehnic din cele peste 70 de ateliere partenere (dintre care 18 autorizate) sau din firme cu flote de camioane/remorci. Este vorba despre:
- Pneumatică de bază pentru camioane și remorci PBST (curs necesar pentru a înțelege următoarele cursuri TBEST pentru camioane și TEST pentru remorci)
- Sisteme de frânare pneumatice cu disc ADBT (curs obligatoriu pentru atelierele care doresc să adere la Expert Network, lanțul de ateliere Knorr-Bremse numit TruckServices)
- EBS remorci TEST (necesar pentru obținerea sau prelungirea codului PIN)
- Sisteme electronice pentru camioane TBEST
- Compresoare cu ambreiaj pentru camioane CKT și Sisteme de producere și tratare a aerului LBA.
Toate aceste cursuri, susținute de trainerul Kovács Tiberiu, sunt urmate de teste de evaluare a cunoștințelor.
Motivul pentru care Knorr-Bremse organizează astfel de sesiuni de pregătire profesională este căține foarte mult la siguranță și vrea ca piesele și componentele sale să fie montate, folosite și reglate corespunzător, pentru a nu apărea probleme pe șosele. Deci personalul tehnic trebuie să știe cum sunt construite sistemele Knorr-Bremse.
În afară de aceste cursuri planificate de producător la nivel european, se mai pot organiza training-uri la cererea clienților, cu programa adaptată puțin în funcție de nevoilor lor specifice, mai ales atunci când apar noi angajați în service. În ceea ce privește cursurile ce vizează EBS-ul, de exemplu, ele se pot organiza atât pentru personal care nu a mai fost la un astfel de training și care are nevoie să înțeleagă și să-și însușească informații despre sistemul de pe remorcă și camioane, cât și pentru cei care au nevoie de înnoirea PIN-ului pentru diagnoză, o dată la trei ani, și care se pun la curent în același timp cu noutățile din domeniu.
Cursurile costă 100 de euro (cele de o zi) sau 200 de euro (cele de două zile) și includ atât formarea profesională și dreptul la achiziția codurilor PIN, cât și masa de prânz, iar avantajul în cazul Knorr-Bremse este faptul că nu se plătește pentru softuri şi ele se pot descărca oricând gratuit, în cea mai nouă variantă, pentru a se folosi la diagnosticarea și repararea în cele mai bune condiții a unui vehicul.
Pregătirea este mai mult teoretică, mai ales că în unele cazuri, cum ar fi pneumatica de bază, sistemele oricum sunt greu de urmărit pe camion sau pe remorcă, drept pentru care se folosesc animații foarte bune care arată funcționarea lor, și sunt aduse și piese, pentru ca participanților să se arate alocarea porturilor de pe acestea.
Când se predă despre electronica pentru remorci se folosește o machetă de remorcă dotată cu sistem TEBS de ultimă generație, cu sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, suspensie electronică iLvl și sistem iTAP pentru accesarea funcțiilor remorcii cu ajutorul telefonului mobil, prin care șoferul poate să monitorizeze de la bord ce se întâmplă pe remorcă și chiar să intervină. În acest caz testerul se conectează la machetă și se poate face diagnoza și testul EOI, deci există și o parte practică.
Cel mai scurt curs, de o zi, este cel pentru frâne pneumatice cu disc, unde cu ajutorul sculelor specializate realizate de Knorr- Bremse se fac lucrări efective de întreținere pe un etrier. În general, acest curs este ținut împreună cu cel de pneumatică de bază, în trei zile consecutive.
Evenimentele sunt organizate la Alba Iulia, unde Knorr-Bremse colaborează cu un hotel care pune la dispoziție nu doar o sală de curs exact de mărimea de care este nevoie – unde se poate monta un compresor și unde izolația fonică este foarte bună – dar și camere pentru cazarea participanților și o bucătărie „excelentă“.
Mai multe relatii la:
Kovács Tiberiu
Asistență tehnică și cursuri de specializare
Tel : 0040770168252