Dupa incercarea Renault de a produce la scara larga Kangoo Z.E. (Zero Emisii), dar care nu s-a bucurat de succesul scontat (vanzarea a circa 30.000 de vehicule electrice pe an, din care, pana acum, Renault a vandut numai 6.000 in doi ani), este randul Nissan sa incerce sa intre pe piata europeana cu un van electric. Este vorba de e-NV200, varianta electrica a modelului de utilitara Nissan care a castigat International Van of the Year 2010.
Daca la vremea respectiva Nissan uimea cu un model total nou, separat de platforma Renault/Opel, de aceasta data motorul electric puternic si bateria cu o durata de folosinta de 10-15 ani sunt atuurile cu care e-NV200 vrea sa convinga piata de distributie ca merita sa treaca la vehicule total nepoluante, silentioase si cu un grad ridicat de confort. De confortul condusului unui vehicul electric ne-am convins si noi dupa ce am petrecut mai mult de o jumatate de zi la volanul unui e-NV200. Si, pentru ca ziua sa fie perfecta, testul de conducere a noului e-NV200 a avut loc in Barcelona, un oras incarcat de istorie, dar totodata cu o multime de cladiri cu arhitectura moderna, care mai are si avantajul gazduirii unitatii de productie a utilitarelor Nissan pentru Europa.
Versiunea electrica are aceeasi sarcina utila ca si cea diesel, iar pretul de achizitie al e-NV200 este in linie cu cel al Renault Kangoo Z.E. sau al Peugeot Boxer electric, adica in jur de 20.000 de euro fara baterie (care poate fi oferita in leasing sau se poate cumpara odata cu masina pentru inca 4.900 de euro). Conducerea Nissan crede ca modelele electrice reprezinta o buna optiune pentru micii intreprinzatori si meseriasi gratie costului combustibilului (curentul electric), cu un pret aproape la jumatate fata de motorina (care se tot scumpeste) si cheltuielilor de intretinere, cu 60% mai mici la vehiculele electrice, care nu mai necesita inlocuirea de filtre si de ulei, singurul fluid care trebuie completat fiind lichidul de parbriz.
Mai multe informatii despre noul van electric puteti citi in numarul din august al revistei Tranzit.