Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consum de 5,6 l/100 km cu noul Opel Vivaro

Cu prilejul unui test-drive organizat, la jumatatea lui iunie, la München (Germania) si in imprejurimile capitalei bavareze, am putut testa doua versiuni ale noului Opel Vivaro: 1.6 CDTI, de 115 CP si cuplu maxim de 320 Nm si 1.6 CDTI BiTurbo, de 140 CP si cuplu maxim de 340 Nm. Cu aceasta din urma (in modul Eco) am parcurs o distanta de 95,8 km – trafic urban, interurban si autostrada – consumul mediu inregistrat de computerul de bord fiind de 5,6 l/100 km.
 

Viteza medie inregistrata a fost de 76,7 km/ora (cu respectarea vitezelor de deplasare impuse pe fiecare categorie de drum) si am folosit 5,4 litri de carburant. Este adevarat ca traficul a fost foarte lejer, in Germania fiind zi libera, insa chiar si asa, rezultatul obtinut este foarte bun. De precizat ca pe primii 26,5 km, de trafic urban si interurban, consumul mediu inregistrat a fost de 5,3 l/100 km, pentru ca dupa incheierea traseul pe autostrada acesta sa creasca pana la 5,6 l/100 km.
Soferul este tot timpul „supravegheat” de computerul de bord, pentru a mentine un regim de conducere economic. Astfel, daca turatia motorului ajunge la aproximativ 2.000 rpm, atunci acesta este avertizat printr-un simbol aprins in bord cu privire la necesitatea schimbarii treptei de viteze intr-una superioara. De asemenea, cand se impune descresterea treptei de viteze folosita acest lucru este semnalizat.
Functia „Start&Stop” este si ea utila pentru optimizarea consumului de carburant, mai ales ca la activitatea de distributie vehiculele sunt de cele mai multe ori prinse in blocaje sau calatoresc in aglomeratie. Functia este activata atunci cand vehiculul este oprit, iar cutia de viteze este in modul neutru.
Noul Opel Vivaro a intrat in productia de serie din a doua jumatate a acestui an, la fabrica din Luton, Marea Britanie a producatorului german. Vehiculul a fost vandut pana acum in peste 600.000 de unitati, iar reprezentantii Opel sunt increzatori in viitorul in piata a noii generatii. De altfel, special pe segmentul de piata caruia i se adreseaza Vivaro se asteapta sa se inregistreze si cele mai mari cresteri in urmatorii ani, odata cu dezvoltarea comertului online si, in consecinta, a flotelor de distributie corespunzatoare. Iar noul Vivaro ar putea fi un jucator redutabil pe aceasta piata, gratie variantelor de motorizare economice, optiunilor de incarcare inteligente, manevrabilitatii si, nu in ultimul rand, a confortului soferului.

Mai multe informatii puteti gasi in numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad