Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Parlamentarii europeni reduc restricțiile privind închirierea transfrontalieră de camioane fără șoferi

Parlamentarii europeni au decis că pe viitor vor exista mai puține restricții privind utilizarea vehiculelor comerciale închiriate dintr-o altă țară a Uniunii fără șoferi. Astfel, s-a dat „undă verde” pentru încheierea unui acord cu guvernele statelor membre privind actualizarea normelor UE care stabilesc un nivel minim obligatoriu de „piață liberă” pentru utilizarea vehiculelor de marfă (utilitare uşoare sau camioane) închiriate, fără șoferi.

Noua lege va simplifica închirierea acestor vehicule din alte țări UE, permiţând astfel operatorilor de transport, companiilor de închiriere și leasing să răspundă vârfurilor de cerere pe termen scurt, solicitărilor sezoniere sau temporare ori să înlocuiască vehicule defecte sau avariate. De asemenea, va contribui la obiectivele UE în materie de climă, deoarece vehiculele închiriate tind să fie mai noi, mai sigure și mai puțin poluante decât media flotei.

Deputații europeni au asigurat în cadrul negocierilor că firmele de transport vor putea folosi vehicule închiriate, înmatriculate în altestate membre, timp de cel puțin două luni pe an (regulile actuale permit doar utilizarea vehiculelor închiriate înmatriculate în același stat membru cu firma de închiriere). Cu toate acestea, guvernele UE vor putea alege, de asemenea, să solicite ca aceste vehicule să fie înmatriculate conform normelor lor naționale după 30 de zile de utilizare.

Companiile vor trebui să raporteze autorităților lor naționale utilizarea vehiculelor închiriate, pentru a monitoriza și controla legalitatea operatorilor de transport. De asemenea, țările UE vor putea limita numărul de vehicule închiriate pe care companiile le pot folosi, dar nu mai jos de 25% din flota totală utilizată, potrivit deciziei PE.

„Noile reguli vor permite cărăuşilor să închirieze mai ușor camioane suplimentare, în loc să le cumpere, pentru a-şi satisface nevoile sezoniere. De asemenea, oferă companiilor mai multe opțiuni, libertatea antreprenoriatului și șansa de a aloca resurse în cel mai bun mod posibil, ceea ce duce la câștiguri de mediu și la îmbunătățirea siguranței rutiere”, a declarat raportorul PE Cláudia Monteiro de Aguiar (PPE, PT).

Regulile vor intra în vigoare la 20 de zile de la publicarea lor în Jurnalul Oficial al UE. Statele membre vor avea la dispoziție 14 luni pentru a se pregăti pentru aplicarea cadrului legal de aplicare.

Articole similare

Ad