FlixBus va crește frecvența curselor cu autocarul din și spre România, în contextul relaxării restricțiilor Covid-19 și revenirii cererii de călătorie cu ocazia Sărbătorilor de Paște. În ultimele săptămâni, compania care operează cea mai mare rețea de transport cu autocarul pe distanțe lungi din Europa, a înregistrat o creștere a cererii de călătorii, iar perioada dinaintea vacanței de Paște se anunță a fi una aglomerată.
În aceste condiţii, începând cu mijlocul lui aprilie, călătorii vor avea la dispoziție mai multe curse care fac legătura între România și Ungaria, Austria, Cehia, Franța, Belgia și Germania. Pentru a face față cererii ridicate din această perioadă, FlixBus a mărit frecvența unor conexiuni populare precum Târgu-Mureș-Viena, Sibiu-Viena, Timișoara-Praga, București-Sofia, cât și pentru cursele spre Bordeaux, Rennes, Dortmund, Hamburg sau Bremen.
Fiind o companie de tehnologie în acest sector, FlixBus monitorizează îndeaproape fluxul de pasageri și cererea, având expertiza și posibilitatea de a reacționa anticipativ la cererea în continuă schimbare. Astfel, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, FlixBus raportează o creștere semnificativă a cererii de călătorie dinspre și spre România.
Anul acesta, orașele europene care au atras, între altele, cei mai mulți pasageri FlixBus au fost Budapesta, Sofia, Viena, Lyon și Rennes. București, alături de orașe din vestul țării – precum Târgu Mureș, Cluj-Napoca și Timișoara – au fost cele mai vizitate de turiştii străini.
În prezent, FlixBus oferă curse internaționale directe din România din peste 100 de localități spre 14 țări din Europa.
Din martie a.c., primele conexiuni din România spre Suedia și Danemarca sunt disponibile în rețeaua FlixBus, în urma parteneriatului încheiat cu transportatorul local Comati, un operator consacrat pe segementul călătoriilor internaționale spre Țările Nordice. Pasagerii vor avea la dispoziție curse spre 15 orașe din Suedia și 18 destinații din Danemarca. Cursele sunt disponibile din aproximativ 60 de orașe din România.
Printre orașele deservite se numără Malmö, Göteborg, Stockholm, Arhus sau Copenhaga, dar și localități mai mici precum Ljungby, Nyborg sau Aabenraa. Conectarea orașelor mici și mijlocii, cât și oferirea de opțiuni de mobilitate pentru locuitorii acestora spre Europa reprezintă un obiectiv important pentru ambele companii.
La nivel european, doar 20% din rețeaua FlixBus reprezintă orașe mari cu o populație de peste 100 de mii de persoane, în timp ce aproximativ 40% reprezintă orașe mici (cu o populație sub 20,000 de locuitori).
La nivel global, FlixBus va începe să opereze primele rute interne în Canada din 7 aprilie. Pe lângă o rută expres între Ottawa-Toronto, FlixBus va opera în Canada și linia Niagara Falls-Toronto, precum și o linie locală extinsă cu opriri în Waterloo (Universitatea din Waterloo), Kitchener, Guelph, Mississauga și Toronto. FlixBus a intrat pe piața din Statele Unite în 2018 și avea planuri de extindere în Canada, însă acestea au fost amânate din cauza pandemiei Covid-19. Începerea serviciului domestic din Ontario este doar prima fază a extinderii rețelei, rute transfrontaliere către și dinspre SUA fiind planificate pentru vara lui 2022.