Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Atentie la controalele din Croatia!

ARR avertizeaza ca, in ultima perioada, autoritatile croate au crescut frecventa controalelor privind toate tipurile de mijloace de transport de marfa (autocamioane, autotractoare cu sa) care tranziteaza Croatia, atat la punctele de intrare in tara cat si pe autostrazi – constatandu-se o crestere a cazurilor de vehicule care nu sunt echipate corespunzator sau nu raspund conditiilor de transport din punct de vedere tehnic si de siguranta.
Astfel, la control, organele de politie insotesc vehiculul pana la un punct de verificare unde are loc o inspectie tehnica.
 

Daca se constata ca vehiculul nu corespunde tehnic, soferul este amendat, se ridica numerele de inmatriculare iar vehiculul este insotit pana la cel mai apropiat punct de service autorizat pentru a fi adus in starea corespunzatoare, pe cheltuiala transportatorului. Ultimele situatii intalnite in luna iunie 2014 au aratat ca reparatiile pentru autocamioanele unor companii de transport din Romania care au fost supuse controalelor tehnice s-au ridicat la sume intre 3.800 – 4.600 euro/autovehicul. La care se adauga timpul pierdut pentru efectuarea reparatiilor vehiculelor respective.
Cazurile intalnite la autocamioanele romanesti care au traversat Croatia, in ultima perioada, au aratat ca principalele instalatii care nu corespund normelor de transport international sunt instalatiile de directie, de franare, de iluminare si starea anvelopelor.
Ambasada Romaniei are posibilitati limitate de actiune in astfel de cazuri, iar acestea constau, practic, in asigurarea respectarii, de catre autoritatile croate, a dispozitiilor legale aplicabile.
ARR avertizeaza ca, reprezentantii ambasadei nu pot interveni pe langa autoritati pentru "trecerea cu vederea" a lipsei de conformitate a vehiculelor cu cerintele tehnice si nici nu pot interveni pe langa service-urile autorizate (companii private) pentru reducerea costurilor remedierilor defectiunilor.
Avand in vedere recentele cazuri implicand vehicule ale unor companii de transport romanesti, reprezentantii ARR recomanda ca la plecarea catre Croatia, transportatorii sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:
– Croatia este tara membra a Uniunii Europene, dar nu este membra a spatiului Schengen, astfel ca se efectueaza controale, inclusiv tehnice, la punctele de frontiera;
– ruta prin Croatia spre Romania presupune tranzitarea Serbiei (tara care nu este membra a Uniunii Europene) si prin urmare trecerea printr-o serie de controale specifice la iesirea dintr-un spatiu UE;
– starea tehnica a vehiculelor trebuie sa corespunda cerintelor tehnice si de securitate specifice transportului international pentru a nu se mai ajunge ca in urma controalelor efectuate de autoritati sa vehiculele sa fie trimise in punctele de service.
In ultima perioada, odata cu inceperea sezonului estival, a crescut frecventa controalelor tehnice ale vehiculelor aflate in tranzit, precum si nivelul de securitate al acestora, nu doar in punctele de trecere a frontierelor ci, in general, pe autostrazi.

Articole similare

Ad