Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premii pe fiecare segment de activitate

Premiile Tranzit pentru eficienta in logistica, expeditii, distributie si curierat au fost acordate pentru 2020-2021 pe 31 martie, la Bucuresti, in fata a 250 de reprezentanti ai industriei.

Revista Tranzit a selectat 30 de companii care au adunat cele mai multe puncte in functie de cifra de afaceri, profit, EBITDA, cresterea profitului/cifrei de afaceri de la un an la altul, grad de indatorare vs. active/capital de lucru/EBITDA, din care in final s-au inscris 10 in competitia lansata: Aquila, DSV Solutions/DSV Air & Sea, FM Romania, Gebrüder Weiss Romania, Kuehne + Nagel, I.B. Cargo, IDL Bucharest, Pallet Express, Quehenberger Logistics Rou si Orient.

Rezultatele financiare ale companiilor pe 2020 au fost adunate cu performantele declarate pentru anul fiscal 2021. Din cauza avantului luat de segmentul Air & Sea in 2020 si mai ales in 2021 – cand s-au inregistrat cresteri ale tarifelor de transport pe maritim si de 6-7 ori – cifrele de afaceri ale firmelor care organizeaza astfel de transporturi au fost influentate major de perturbarile pietei, astfel incat rezultatele finalistilor au fost impartite pe trei domenii de activitate: Contract Logistics, Expeditii Rutiere si Expeditii Air & Sea.

Quehenberger Logistics Rou, cel mai eficient operator de logistica contractuala

Premiul I la categoria Contract Logistics i-a fost acordat firmei Quehenberger Logistics Rou, care in 2021 a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 38% fata de 2020 (cand a terminat cu 42,7 milioane de euro), „datorata atat cresterii organice pe care majoritatea clientilor nostri au avut-o, cat si obisnuintei cu acest nou mod de a trai in coabitare cu pandemia”, dupa cum a declarat Alexandru Catana, directorul Quehenberger Logistics pentru Romania, Moldova, Bulgaria si Ucraina. Compania are 1.000 de angajati proprii si 1.400 prin agentii de recrutare de personal si opereaza in Romania circa 270.000 m2 de depozite in toata tara – 220.000 m2 in Bucuresti si zonele limitrofe (Bolintin km 23, Stefanesti, Clinceni), 40.000 m2 in Timisoara, 7.000 m2 la Cluj-Napoca si 3.000 m2 la Arad.

Pe locurile al doilea si al treilea la categoria Contract Logistics s-au situat Gebrüder Weiss Romania si respectiv IDL Bucharest.

Gebrüder Weiss detine suprafata de depozitare cea mai mica dintre cei trei ocupanti ai podiumului – aproximativ 70.000 m2. Cea mai mare suprafata logistica a Gebrüder Weiss Romania este concentrata in apropierea Capitalei, insumand 35.000 m2 in 4 hub‑uri. Al doilea centru din punct de vedere al marimii este localizat in Arad, cu circa 15.000 m2, urmat de hub‑ul din Cluj-Napoca, 7.000 m2, si de cele din Sibiu si Brasov, cu circa 5.000 m2 fiecare. Compania mai ocupa spatii de circa 3.000 m2 si in Constanta, Craiova si Bacau. Prezenta in numeroase puncte de pe teritoriul tarii ii ofera firmei cu capital austriac posibilitatea de a organiza un transport national eficient.

IDL Bucharest opereaza, in schimb, 180.000 m2 – din care circa 80% sunt ambientali, iar restul, temperatura controlata (refrigerate si proaspete) – depozitele fiind pozitionate in jurul Bucurestiului (Ilfov) si Deva (Hunedoara). Si ca numar de angajati IDL Bucharest depaseste Gebrüder Weiss – 1.200 vs. 700 – Contract Logistics fiind activitatea de baza a companiei, cu o pondere de circa 95% din venituri. IDL Bucharest este una dintre firmele cele mai nou aparute pe piata romaneasca, fiind o filiala a unei firme nou-infiintate si la nivel european, de profesionisti cu experienta in alte companii istorice care activeaza in logistica contractuala. Cifra de afaceri a crescut cu aproape 19% fata de 2020, nu se ridica la nivelul altor firme cu o prezenta constanta in topurile Tranzit, insa rezultatele remarcabile inregistrate intr-un timp scurt si intr-un segment de logistica unde marjele sunt mai mici decat in expeditii au propulsat-o pe podium in primul an de analiza a activitatii companiilor pe segmente de activitate.

DSV, cel mai eficient expeditor Air & Sea

Cu o cifra totala de afaceri de circa 106 milioane de euro in 2021 – cumulata pe DSV Solutions si DSV Air & Sea – filiala companiei daneze s-a clasat pe pozitia fruntasa in ceea ce priveste serviciile de expeditii maritime si aeriene. DSV a trecut printr‑un proces de integrare a business-ului cumparat de la Panalpina in DSV Air & Sea, in timp ce volumele realizate anterior au ramas in DSV Solutions. Cumuland volumele curente ale companiei cu cele de pe nou-infiintata DSV Air & Sea, DSV se plaseaza pe locul I pe segmentul de expeditii aeriene si maritime, pe care, de altfel, compania a inregistrat si cel mai bun EBIT in 2021.

Cresterea tarifelor liniilor maritime a adus incasari mai mari pentru DSV, ele crescand, de altfel, si la transport rutier ca urmare a lipsei de capacitate. Sergiu Iordache, seful DSV Road, a spus ca volumele derulate cu clientii traditionali au crescut in 2021, insa compania a adaugat in portofoliu si clienti noi care au adus un plus de 15% la cifra de afaceri. Segmentele care au crescut cel mai mult in 2021 au fost industria automotive, retail, energie, food, farma si electronicele.

Pe locul al doilea s-a clasat I.B. Cargo, care si-a crescut cifra de afaceri in 2021 cu peste 60% comparativ cu 2020 – atat datorita detinerii unui procent important din volumele de business pe Air & Sea, pe care, asa cum am mai spus, ratele au crescut foarte mult in ultimul an, cat si datorita extinderii din transportul feroviar, pe segmentul Asia-Europa, care s-a dezvoltat considerabil pe fondul crizei din maritim. Si volumele maritime au crescut, un aport la rezultatele financiare pe 2021 avandu-l si recenta deschidere a centrului regional de distributie european de 75.000 mp al unui important producator de mobilier european, realizat in parteneriat cu Maersk. „Ne dorim ca acest proiect, care presupune externalizarea serviciilor logistice ale clientului catre noi, sa fie unul de succes si primul dintr-o serie lunga de astfel de proiecte”, a declarat Catalin Putineanu, director general IB Cargo.

Pe locul al treilea este Kuehne + Nagel, un specialist al acestui domeniu, atat la nivel intern, cat si international.

Kuehne + Nagel isi adjudeca premiul de eficienta in expeditiile rutiere

Cu o cifra de afaceri in crestere cu aproape 40% fata de 2020, Kuehne + Nagel si-a adjudecat anul acesta titlul pentru expeditii rutiere, un sector care la toata lumea a mers mai putin bine comparativ cu segmentul Air & Sea, pe care si filiala romaneasca a Kuehne + Nagel este foarte bine reprezentata. Lucrurile au mers bine si pe segmentul de logistica contractuala, pe care Kuehne + Nagel isi va consolida probabil prezenta in anul care urmeaza.

Pe locul al doilea s-a clasat Gebrüder Weiss, care a mers foarte bine la transporturi rutiere internationale, la aceasta activitate adaugandu-se si cresterea puternica la transport rutier national datorita rezultatelor excelente obtinute de Home Delivery: o crestere de 30% a volumului de marfuri transportate anul trecut prin acest serviciu, nisat pe livrarea la domiciliu a comenzilor tip cargo (minimum 25 kg). De asemenea, si cifra de afaceri realizata pentru aceasta linie de business a crescut cu circa 6% comparativ cu 2020. Serviciul Home Delivery a fost lansat pe piata din Romania in 2018 si se adreseaza cu precadere segmentului e-commerce, pentru acele produse a caror greutate individuala depaseste 25 kg. Prin urmare, principalii clienti ai Gebrüder Weiss Romania pe aceasta linie de business activeaza in industrii precum retail (mobilier, electronice si electrocasnice) si amenajari interioare.

Gebrüder Weiss Romania a obtinut per total rezultate foarte bune, astfel incat filiala companiei austriece a primit si trofeul pentru „cel mai eficient integrator de servicii de logistica si expeditii”.

Pe locul al treilea s-a situat DSV, care anul trecut si-a crescut cifra de afaceri pe rutier si datorita dezvoltarii transportului intermodal (semiremorci incarcate pe tren), deschizand o linie pentru Germania si una pentru Italia. Cu 500 de angajati in prezent in cele doua companii, DSV opereaza 120.000 mp inchiriati, majoritatea in zona Bucuresti (5 locatii) si alte 8 in tara (Brasov – doua – Timisoara, Oradea, Iasi, Constanta, Pitesti si Cluj-Napoca).

DSV investeste in prezent in sistemele de lucru TMS si WMS, la care adauga noi functionalitati pentru clienti si furnizori, pentru o mai buna vizibilitate si comunicare (my DSV). La inceputul lui 2021 DSV Solution a deschis un nou depozit cu temperatura controlata (congelare, refrigerare, ambient) la Stefanesti. Datorita extinderii si evolutiei pietei, DSV estimeaza pentru 2022 o crestere a cifrei de afaceri de 5-7% fata de anul trecut.

Foarte aproape de podiumul pe expeditii rutiere s-a clasat si I.B. Cargo.

Ani de consolidare pentru piata de expeditii

In timp ce afacerile expeditorilor rutieri care angajeaza transportatori romani pentru curse in Comunitate se vor reduce odata cu implementarea tuturor masurilor incluse in Pachetul Mobilitate, lucrurile se complica si pe piata internationala de expeditii, cu efecte si pe piata romaneasca. Zvonurile legate de o posibila preluare la varful logisticii mondiale au inceput din nou sa circule la nivel european. Dupa ce in august 2021 DSV si-a dezvaluit planurile de a prelua un important furnizor german de servicii logistice si de expeditii – zvonuri infirmate de conducerea firmei germane – la finalul lunii trecute, cand firmele din industrie si-au anuntat rezultatele financiare, s-a vorbit din nou de intentia DSV de cumparare a unui gigant german din logistica si transport. Si nu e singurul interesat. AP Møller-Maersk Group (APMM) intentioneaza sa isi extinda divizia de logistica contractuala printr-o achizitie anul acesta. Planul danezilor specializati in transport maritim a inceput in urma cu mai multi ani, o consecinta fiind si intrarea partenerului I.B. Cargo in contract logistics direct cu un proiect de anvergura: distributia regionala a IKEA dintr-un centru logistic din Bucuresti.

Dupa preluarea Panalpina si mai nou a diviziei de logistica a grupului Agility, DSV devine al treilea jucator de pe piata globala de expeditii, depasind DB Schenker.

Orice preluare la un astfel de nivel presupune constituirea unui gigant cu o pozitie dominanta pe piata, ceea ce cu siguranta necesita cel putin un an de evaluare din partea autoritatilor de concurenta.

Aquila Part Prod Com, cel mai eficient distribuitor

Trofeul pentru cel mai eficient distribuitor a mers anul acesta la Aquila, care a avut un 2020 de exceptie, dupa inglobarea businessului Seca Distribution si integrarea cu succes a activitatii Agrirom.

Aquila detine o pozitie privilegiata pe piata distributiei bunurilor de larg consum, avand 14 centre de distributie, 4 centre logistice, o flota auto de distributie alcatuita din 1.647 de autovehicule, o retea de 67.000 de puncte de vanzare, o infrastructura de depozitare de 120.000 m2 si o echipa de 3.000 de angajati.

Compania ofera servicii de distributie atat in zona retailului traditional (en‑gross, comert local, farmacii si retele de farmacii), cat si pentru lanturile de hypermarketuri si benzinarii, precum si HoReCa. Aquila asigura si servicii de logistica si transport international de marfuri cu acoperire la nivel european. Compania a dezvoltat si comercializeaza o serie de produse proprii precum legume si carne congelate, semi-preparate si produse din peste.

Din 2021 Aquila Part Prod Com s-a listat la bursa, evenimentul fiind pregatit cu ceva timp inainte, astfel ca la sfarsitul lui 2020 compania figura cu o crestere a cifrei de afaceri istorica (+6% fata de 2019, ajungand la 1,8 miliarde de lei) si cu un profit la fel de impunator: 58,4 milioane de lei, in crestere cu 171% fata de 2019.

Iar rezultatele bune au continuat si in 2021. Potrivit datelor comunicate de companie, Aquila a inregistrat, la 30 septembrie 2021, un profit net de 43,8 milioane lei, in crestere cu 21% fata de aceeasi perioada a lui 2020. Profitul net anuntat este cel mai mare de la infiintarea companiei.

Veniturile au crescut, de asemenea, in 2021, cu 19%, ajungand la 1.376 de milioane de lei in perioada de raportare, in principal din cresterea organica a zonei de distributie si achizitia companiei Trigor AVD, unul din primii jucatori de pe piata de distributie de bunuri de larg consum din Republica Moldova.

Evolutia pozitiva a vanzarilor pe canalul de convenience (benzinarii si magazine de proximitate) s-a transpus printr-o crestere de 25% a vanzarilor, in contextul cresterii mobilitatii in 2021 fata de 2020, cand au fost mai multe restrictii anti Covid-19.

Sigur, achizitia de firme si diferite active plaseaza Aquila si in topul datoriilor, la final de 2020 aparand cu 71,8 milioane de euro, din care 29 de milioane la institutii de credit (dar si cu peste 30 de milioane de euro creante de recuperat).

Din analiza datelor financiare reiese ca Aquila avea la finalul lui 2020 cele mai mari active in domeniul logisticii si distributiei, in valoare de 31,5 milioane de euro, din care 4,2 milioane de euro in terenuri si constructii.

Si cu un EBITDA record in 2020 – 18,43 de milioane de euro – Aquila arata o dimensiune a business-ului pe care putine companii din Romania se pot lauda ca o ating.

Pall-Ex, cel mai eficient operator de distributie nationala paletizata

Chiar cand aniverseaza 10 ani de la punerea bazei retelei in Romania, Pall-Ex a primit trofeul pentru „Cel mai eficient operator de distributie paletizata“.

Infiintarea Pall-Ex a fost anuntata in urma cu 10 ani de Danor Ionescu, CEO Pall-Ex la acea vreme, chiar la o conferinta Tranzit. Ideea a parut din start interesanta, insa au fost multi sceptici, mai ales vazand eforturile depuse de alti expeditori importanti pentru a forma o linie de grupaj national si international in cateva orase din tara. Numarand anii de pierdere inregistrati de alte companii, putini au dat sanse proiectului Pall-Ex.

Extinderea retelei a fost sustinuta si prin evenimentele organizate de revista noastra de-a lungul anilor, astfel ca ne-am bucurat ca, la 10 ani de la infiintare, sa recunoastem meritul ideii de afaceri lansate de Pall-Ex, care a devenit cea mai eficienta retea de transport paletizat din Romania.

„Pall-Ex ajuta companiile de toate dimensiunile din orice domeniu – import/export, distribuitori, retaileri – sa isi creasca profitabilitatea. Noi oferim un serviciu de distributie paletizata in regim express, in 24 de ore oriunde la nivel national, si reusim sa facem acest lucru impreuna cu cei 46 de parteneri din retea. Avem o predictibilitate foarte buna pe doua directii relevante: capacitatea de a ridica in orice zi, orice cantitate si oferirea unui tarif fix pe un an de zile”, a declarat Catalin Chelaru, comercial manager. El a adaugat ca anul acesta este prima data in 10 ani cand compania trebuie sa aplice clauza de combustibil.

Reteaua Pall-Ex a realizat impreuna in 2021 aproape 38 de milioane de euro cifra de afaceri – este vorba de cifra de afaceri a Pallet Expres, precum si vanzarile partenerilor de distributie din retea, fara activitatile colaterale ale membrilor de expeditii si logistica.

In acest moment, reteaua acopera intreg teritoriul Romaniei – in total peste 20.000 m2 de depozitare – insa a cooptat si membri noi in 2021.

Activitatea retelei este extrem de dinamica, atragand in 2021 aproape 1.000 de clienti noi in portofoliu.

Compania investeste permanent in softuri, echipamente si utilaje. Pentru 2021 focusul a fost pe digitalizare, avand ca tel cresterea eficientei, trasabilitatea si imbunatatirea experientei clientilor.

Peste 350 de persoane sunt angrenate in business-ul Pall-Ex in Romania (fara subcontractori), pentru 2022 focusul fiind in continuare pe atragerea de noi membri in retea, precum si pe imbunatatirea in continuare a experientei clientilor.

Articole similare

Ad