In ceea ce priveste restructurarea CFR Marfa, asa cum a aratat directorul comercial Ion Soare in cadrul conferintei Mediafax talks about Transport&Logistics, aceasta a fost impusa de piata, deoarece, in afara de transportul rutier, compania mai are circa 22 de concurenti, operatori feroviari cu o cota de piata mai mare de 1%, astfel ca „a trebuit sa reducem cheltuielile pentru a fi competitivi si a participa la licitatiile importante cu tarife bune. Astfel ca am scazut inclusiv costurile cu forta de munca si speram ca in perioada urmatoare sa ne mentinem cota de piata de peste 50% pe sectorul feroviar si sa castigam noi contracte.
Contrar a ceea ce se spune in spatiul public, suntem o societate solida, premisele pentru 2014 sunt foarte bune si dupa restructurare ne vom consolida si mai bine pozitia pe piata.“
Directorul comercial CFR Marfa a mai aratat ca, desi transportul de transcontainere se dezvolta cel mai mult in lume si in Europa, la noi nu se poate face asta din cauza costurilor mari pe care le presupune. „Dupa calculele noastre, statul ar trebui sa subventioneze cu pana la 60% transportul combinat sau achizitionarea de transcontainere si modernizarea terminalelor de transcontainere, astfel incat sa nu se mai transporte containere pe sosele, cu toate costurile sociale pe care le implica acesta.“
Alte probleme aparute in activitatea CFR Marfa sunt legate de infrastructura: sunt foarte multe intarzieri, mai ales pe culoarul patru, la frontierele din vest, dar si in portul Constanta, unde CFR Marfa opereaza 35-40 de trenuri pe zi, astfel ca multe sunt nevoite sa astepte, deoarece volumul exporturilor de cereale, autoturisme sau produse din lemn e foarte mare.
Iar intentia guvernului de a reduce cu 40% infrastructura feroviara ar trebui regandita, este de parere Ioan Soare, deoarece CFR Marfa este acum sigurul operator care face transport de vagoane izolate – celelalte firme de transport feroviar lucreaza doar cu trenuri complete – si prin inchiderea unor sectoare de drum vor fi afectate transportul de ingrasaminte, de produse lemnoase, combustibil s.a., iar CFR Marfa va avea de suferit pentru ca 18% din volumele sale de activitate vin din transportul de vagoane izolate