In cadrul conferintei Mediafax talks about Transport&Logistics, Flavius Campeanu, director tehnic RAR, a anuntat ca va fi schimbat modelul cartii de identitate, poate chiar anul acesta, si ca, dupa ce va trece prin toate ministerele implicate, aceasta va contine toate datele de care e nevoie. „Va fi practic o oglinda a certificatului de omologare europeana, incluzand si doua aspecte sensibile acum: tipul suspensiei si masele si dimensiunile.“
Iar la nivelul expertilor CEMT si inclusiv la noi, prin publicarea deja in Monitorul Oficial, se incearca introducerea acestor documente si pe segmentul de 3,5 t, atat la autovehicule, cat si la remorci. „Cred ca e o abordare buna, deoarece aceasta plaja, a transportatorilor cu vehicule de pana la 3,5 t sau de 3,5-5 t, este necunoscuta controlorilor si ar fi bine sa intre si ea in vizorul autoritatilor, mai ales pentru control, deoarece obiectivele noastre principale sunt siguranta circulatiei si protectia mediului.“
Directorul tehnic RAR a mai aratat ca se duc lupte grele mai ales cu vehiculele inmatriculate in Bulgaria, care au, de cele mai multe ori, o stare tehnica foarte proasta, si cu cele cu volan pe dreapta inmatriculate in Romania, care, daca circula pe la noi doar sporadic, nu dauneaza, dar sunt un real pericol daca merg frecvent, din cauza structurii rutiere pe care o avem. Iar la vehiculele de peste 5 t cu volan pe dreapta pericolul e si mai mare.