Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FAN Courier își dotează depozitele cu panouri fotovoltaice

FAN Courier investește 1,6 milioane de euro în panouri solare pentru a-și echipa centrul logistic din Ștefănești cu panouri solare alături de celelalte clădiri pe care le deține în Capitală. Proiectul are o putere instalată de 2,1 MW și îi va permite companiei să devină prosumator și astfel să livreze energie în rețea.

Impactul creșterii costului la motorină și la utilități este unul important pentru FAN Courier, motiv pentru care compania a început să caute soluții menite să reducă consumul și emisiile generate de dioxid de carbon. Potrivit lui Adrian Mihai, CEO FAN Courier, factura cumulată la energie electrică, apă și gaze a crescut cu 300% în februarie 2022 versus perioada similară din 2021, în timp ce la carburant impactul este și el deosebit de important, în condițiile scumpirii motorinei cu 36% după începerea războiului din Ucraina.

Acesta este și motivul pentru care compania investește pe cât posibil în soluții cât mai economice și prietenoase cu mediul. „Pe lângă flota de van-uri electrice am achiziționat recent și alte mașini plug-in hibrid. Au un motor mic, consumă mai puțin și sunt prietenoase cu mediul. Din păcate, ne confruntăm cu o indisponibilitate pe piața de vehicule cauzată de lipsa componentelor. Dacă am dori astăzi să comandăm noi vehicule, termenul de livrare este de 2023, la jumătatea anului, pentru un furnizor, și 2024 pentru celălalt furnizor“, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, cu prilejul inaugurării centrului regional din Cluj-Napoca, o investiție de 14,5 milioane de euro.

Adrian Mihai, CEO FAN Courier

În plan logistic, compania vizează o dezvoltare amplă în următorii cinci ani, cu automatizarea, dezvoltarea și extinderea huburilor regionale, motiv pentru care una din direcții este reducerea consumului de energie prin montarea de panouri fotovoltaice. Un prim proiect urmează să fie finalizat la București, în cadrul depozitului central.

Pe toate acoperișurile clădirilor noastre din București vom avea panouri solare, o investiție de circa 1,6 mil euro, cu o putere instalată de 2,1 MW. Ne va permite să ne acoperim consumul propriu și excedentul de energie să îl vindem în rețea“, a completat Adrian Mihai.

Proiectul de panouri solare va fi extins, treptat, pe toate clădirile și acoperișurile companiei din țară. În luna iulie extinderea de la hub-ul din Brașov va fi gata, iar în noiembrie acolo va fi instalată și o bandă de sortare asemănătoare celei din Cluj. Investiția de aici este de circa 10 milioane de euro. Apoi va urma Sibiul, unde se dorește construcția unui nou centru. În total, rețeaua națională de centre regionale FAN Courier va număra 7-8 unități.

FAN Courier a inagurat un nou depozit automatizat la Cluj

Articole similare

Ad