În contextul situației actuale din portul Constanța, cu ambele terminale congestionate și cu operațiuni de preluare și vămuire a mărfurilor care necesită între trei și șapte zile (din varii motive, fără a intra aici în detalii), COSCO SHIPPING Lines (România) ia în calcul deschiderea unui serviciu suplimentar, un tren de containere care să lege portul Pireu de România, în scopul fluidizării traficului de mărfuri containerizate.
Din Pireu trenul ar sosi în două, trei zile, în funcție de condițiile infrastructurii feroviare, asigurând astfel conexiunea către una din următoarele locații: București, Ploiești sau Arad, declară Cătălin Petre, Director General Adjunct al COSCO SHIPPING Lines (România).
„Interesul armatorului este să continue transportul volumelor mari prin Portul Constanța, dar totodată să furnizeze și o soluție alternativă, cu un timp de tranzit mai scurt, cu livrare sau preluare directă în sau din centrul sau vestul țării.“
Oficialul a explicat pentru Tranzit că momentan acest serviciu este la stadiul de proiect, nefiind încă lansat niciun tren și subliniază faptul că scopul acestuia nu este de a fi considerat un substitut al serviciului maritim. Cele aproximativ 2.000 de TEU-uri transportate pe serviciul de linie săptămânal nu pot fi comparate cu circa 72 TEU-uri transportabile pe un serviciu feroviar săptămânal.
„Însă, în situatia congestiei cu care ne confruntăm în prezent, ar fi un avantaj să putem livra sau prelua direct din centrul sau vestul tarii. Acest serviciu adițional ar aduce avantaje inclusiv exporturilor, întrucât din Pireu se realizează conexiune directa cu serviciile: Intra-Europa, Statele Unite și Orientul Mijlociu“, a mai afirmat Cătălin Petre.