Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UE trebuie sa joace un rol vital pentru viitorul transportului rutier de marfuri

Un nou studiu realizat la solicitarea Goodyear in randul industriei europene de transport rutier de marfa arata ca regimul de reglementare este de o importanta vitala pentru managerii de flote de camioane care opereaza in Europa. Sondajul realizat in randul a aproape 600 de manageri de flote de pe opt piete europene arata ca reglementarile si prevederile legislative au un impact mare asupra modului in care flotele isi pot creste profitabilitatea si durabilitatea. In afara de costul combustibilului, impactul reglementarilor este problema cea mai des numita de managerii de flote. Impactul cadrului legislativ este simtit mai ales de flotele mai mici – un sfert dintre flotele care au intre 20 si 50 de camioane au numit normele UE ca avand cel mai mare impact asupra afacerii lor, dupa costul carburantului.
 

Provocarea legata de angajarea si pastrarea personalului este, de asemenea, foarte importanta. Odata cu cresterea varstei medii a soferilor, aceasta problema va avea un impact tot mai mare in urmatorii ani.
Sondajul reflecta faptul ca industria transportului rutier de marfuri investeste in viitor. De asemenea, in studiu se arata ca multe flote sustin ambitiile UE de a reduce emisiile de carbon. 76% din flote si-au pregatit soferii pentru a conduce vehicule mai eficiente din punct al consumului de carburant si mai mult de jumatate din flote se asigura ca folosesc camioanele cele mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. In timp ce flotele sunt preocupate de accizele mari la carburant, doar un sfert dintre ele fac apel in mod activ la legile legate de reducerea CO2. Acest lucru reflecta faptul ca eforturile flotelor pentru a reduce costurile legate de consumul de carburant sunt in linie cu agenda verde a UE.
Din moment ce flotele investesc in viitor, ele sunt dornice ca UE sa joace un rol in sprijinirea acestei industrii. Avand in vedere impactul conditiilor de drum asupra eficientei flotelor, 68% dintre acestea vor sa vada investitii in intretinerea drumurilor. Mai mult de jumatate dintre flote ar saluta initiativele pentru vehiculele ecologice si pentru flotele care investesc in aerodinamica si pneuri eficiente din punct de al consumului de carburant (60%). Exista, de asemenea, sprijin pentru initiativa care permite camioanelor mai mari sa circule in Europa (51% sunt de acord). O majoritate covarsitoare (68% in favoarea, 14% impotriva) din industria transportului rutier de marfa vrea sa vada o mai mare armonizarea a reglementarilor si prevederilor legislative.
Atata timp cat noul PE isi face acum agenda pentru urmatorii patru ani, este vital ca membrii PE, impreuna cu CE, sa se uite la modul in care pot continua initiativele avute deja pentru a sprijini industria transportului rutier de marfuri.
Studiul a cuprins 24 de intrebari si a fost distribuit catre managerii de flote din noua tari diferite: Belgia, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Tarile de Jos, Polonia, Turcia si Marea Britanie. Un total de 576 de manageri de flote au finalizat ancheta online. Ancheta de teren a fost realizata in perioada aprilie-iunie 2014.

Articole similare

Ad