Specialistii Slimstock considera ca in depozit este necesar sa existe un echilibru intre stoc si nivelul de service, care inseamna onorarea cererilor venite de la clienti.
Astfel ca stocul nu ar trebui stabilit la o anumita valoare, asa cum se intampla la unele companii, ci la un nivel care sa satisfaca un procent cat mai mare de cereri. Daca, de exemplu, in depozit exista produse de categoriile A, B, C, D (clasificate in functie de cererile clientilor), iar produsele A sunt cele care se vand cel mai bine, acestea vor fi si cele care se vor gasi permanent in stoc.
Dar, pentru a satisface cat mai multe cereri, este necesar ca stocul sa contina si celelalte tipuri de produse. Un astfel de sistem ajuta ca, in functie de istoricul vanzarilor, sa se stie care este exact stocul necesar pe fiecare produs in parte, astfel incat sa nu existe riscul de a avea prea multe sau prea putine produse de un anumit fel in depozit care sa genereze costuri suplimentare. Costurile suplimentare pot veni atat din stocarea mai multor produse decat sunt necesare, cat si din necesitatea de a face comenzi suplimentare de produse ce s-au vandut mai repede decat a fost previzionat sau din lipsa de satisfactie a clientilor care, daca nu gasesc aici produsul B, de exemplu, nu-l vor mai cumpara nici pe A si vor merge acolo unde gasesc tot ce au nevoie.