In ultimii 40 de ani, vehiculele pentru transport de sticla au fost construite numai din otel. In echipa cu specialistii in logistica olandezi Emons/van Huet, Meierling a dezvoltata o remorca optimizata din punct de vedere al greutatii, pentru transportul placilor de sticla (in format obisnuit 6×3,21 m). Aceasta are un sasiu complet din aluminiu, care aduce avantajul semnificativ al sarcinii utile comparativ cu versiunile existente din otel. Caracteristica unica vine de la o singura piesa, traversa principala extrudata, care livreaza o combinatie excelenta intre greutate si rezistenta.
Metodele conventionale ca indoirea sau sudarea foilor de otel vin cu dezavantajul unei slabiri ca urmare a cresterii fragilitatii.
Inainte de dezvoltarea unui incarcator de sticla complet din aluminiu, remorcile de otel aveau o greutate neta cuprinsa intre 7 si 7,8 t. Cu acestea, in tarile in care reglementarile permiteau o greutate totala de 40 t puteau fi cuprinse si transportate opt pachete de sticla (22,4 t fiecare, cu o greutate de 2,8 t). Cu greutatea neta de numai 5,5 t a remorcii Meierling, sarcina utila creste la noua pachete (25,2 t) in aceste tari si chiar 11 pachete (30,8 t) in cele care permit o greutate totala de 44 t, cu impact semnificativ asupra costurilor de transport ale logisticienilor si producatorilor din industria sticlei.
Testele au aratat ca sasiul de aluminiu si fixarea optimizata a sticlei duc la mai putine spargeri ale acesteia. Datorita cresterii relativ mari a sarcinii utile, exista avantaje imense in ceea ce priveste mediul inconjurator: mai putine transporturi, consum mai mic de combustibil, emisii reduse de CO2 etc.
Utilizarea noii remorci este in principiu similara cu a celei anterioare, de otel.