Cererea de camioane rămâne ridicată în ciuda unei economii în scădere, potrivit unui studiu realizat de consultanții în management Berylls. Cererea este enormă, portofoliul de comenzi este uriaș, iar, pe de altă parte, blocajele de aprovizionare cu semiconductori și cablaje împiedică producția de camioane. „Producția din 2022 este epuizată”, se arată în studiul publicat săptămâna trecută. Iar situația ajută la creșterea profiturilor.
Lanțurile de aprovizionare rămân nesigure, a scris expertul Berylls Steffen Stumpp. Închiderea Shanghai-ului din cauza corona-virusului prezintă riscuri considerabile pentru viitor, dar producătorii de camioane au devenit mai precauți în ceea ce privește lanțurile de aprovizionare și inflația. Dar nu există semne de slăbire a cererii.
Cei mai profitabili sunt Volvo și Paccar, cu marje de profit de două cifre, în timp ce concurenții lor germani Daimler și Traton mai au încă teme de făcut, susține Stumpp. Punctul de referință pentru rentabilitate este Volvo, cu un profit operațional de 12,5% din cifra de afaceri. Filiala japoneză Fuso a Daimler și filialele MAN și Navistar ale companiei Traton sunt departe de această situație.