Alunecarile de teren de la Dealul Negru obliga transportatorii sa caute rute ocolitoare, care pot depasi 90 km pe un singur sens si inseamna un cost suplimentar 300 de lei. Cost pe care tot ei trebuie sa il suporte deoarece clientii nu sunt dispusi sa-l plateasca.
Cei mai dezavantajati sunt cei cu vehicule de peste 7,5 tone, care trebuie sa o coleasca prin Slatina si Dragasani. Astfel ca traseul creste de la 65 la 159 km, iar timpul de la o ora la doua ore si jumatate. Cu un consum de 35 de litri de motorina la 100 km, fiecare camion ar plati suplimentar peste 220 de lei pentru ocol.
Din cauza unor reparatii necesare la podul de la Slatina este posibil, insa, ca ocolul sa fie si mai mare.
Astfel ca pentru vehiculele mai mari de 7,5 t pentru sensul Pitesti-Ramnicul Valcea, pe ruta Pitesti-Slatina-Ganeasca devierea va avea loc din DN 7 km 111+340 pe DN 65 km 117+475; DN 65 km 43+430 intersectie cu DN 64 km 34+000; iar in continuare Ganeasa – Dagasani – Ramnicu Valcea (DN 64 km 34+000 – DN 64 km 115+470 – DN 7 km 170+750).
Pe sensul Ramnicu Valcea – Pitesti, pe ruta Ramnicu Valcea – Dagasani – Ganeasa devierea va avea loc din DN 7 km 170+750 pe DN 64 km 115+470; DN 64 km 34+000 intersectie cu DN 65 km 43+430; iar in continuare Ganeasa – Slatina – Pitesti (DN 65 km 43+430 – DN 65 km 117+475 – DN 7 km 111+340).
Potrivit transportatorilor, acest ocol inseamna 92 km in plus pe sens care se fac chiar si in doua ore avand in vedere starea drumului si aglomeratia, iar drumul este mult prea prost pentru a prelua vomul de trafic. In aceste conditii consumul de combustibil creste cu circa 32-33 litri.
La un cost de transport de circa 3 Ron/km, pentru cei 92 km ocolitori rezulta o crestere a costului cu 92 km x 3 Ron/km = 276 Ron pe un singur sens. Iar in cazul unei rute dus-intors, costul se dubleaza.
Va rugam sa ne informati pe adresa office@traficmedia.ro daca ati cerut clientilor dvs. sa suporte aceasta suma suplimentara si care a fost raspunsul acestora.
Nr. crt. | DN | Pozitii kilometrice | Intre localitatile | Cauza | Masuri de remediere |
11 | DN 7 (Pitesti – Ramnicu Valcea) |
119+250- 170+750 |
PITESTI (AG)-RAMNICU VALCEA (VL) | Cedare accentuata a terasamentului drumului km 153+100, care a produs denivelari mari in profil longitudinal si transversal. Datorita caderilor mari de precipitatii si viiturilor produse. |
Incepand cu data de 02.08.2014 ora 20:00 se redeschide circulatia ruiera pe acest sector de drum pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mica de 7,5 tone. Pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone – transport marfa (transportul public de persoane fiind exceptat de la aceasta restrictie), restrictia de circulatie ramane in vigoare pentru sectorul de drum mentionat. Astfel, varianta de ocolire propusa pentru acestea este: Pentru ruta Pitesti – Ramnicu Valcea: Pitesti – DN 65 – Slatina – Ganeasa – intersectie DN 64 – Dragasani – Ramnicu Valcea. Pentru ruta Ramnicu Valcea – Pitesti: Ramnicu Valcea – Dragasani – intersectie DN 64 – Ganeasa – Slatina – DN 65 – Pitesti. |
3.12 | DN 7 (Pitesti(AG) – Rm. Valcea(VL)) | 159+017- | MILCOIU (VL)- | Zid intors plus prag fund avariat | Se circula restrictionat pe 1/2 cale semnalizata corespunzator . |
3.13 | -"- |
159+500- 159+530 |
MILCOIU (VL)-RAMNICU VALCEA (VL) | Zid de sprijin cazut pe carosabil | Circulatia se desfasoara pe 2 benzi (sector de drum cu 3 benzi de circulatie) . Zona este semnalizata corespunzator . Se va relua circulatia in conditii normale in data de 15.10.2014 |
Sursa: CNADNR