Directorul general al companiei Drewery, Philip Damas, a recunoscut, în cadrul unei întâlniri cu industria logistică a camioanelor, că aglomerația din porturi este o problemă pentru toate regiunile. „Nu am văzut o îmbunătățire în ultimul an și nu este de așteptat până la sfârșitul primului semestru din 2023”, a avertizat Damas.
El a spus că poate dura între 40 și 60 de zile pentru a livra un container din Marea Chinei de Sud la New York. „Media este de 40 de zile, dar diferențele sunt semnificative. Același lucru este valabil și pentru livrările către Coasta de Vest, care, deși se află în China, este mai aproape decât New York. Transportul poate dura între 17 și 50-60 de zile”, a comparat Damas.
Potrivit firmei de analiză a termenelor de livrare FourKites, 35% dintre livrările din SUA sunt întârziate, cu 43% mai mult decât în 12 martie.
Pentru planificatori și logisticieni, aceasta este o situație foarte dificilă. Drewery compară timpul de livrare preconizat în port cu cel de sosire efectivă la terminal. Întârzierea tipică este cuprinsă între 2 și 7 zile, dar 30% dintre întârzieri depășesc o săptămână. Cea mai mare întârziere înregistrată a fost de 50 de zile.
Compania de cercetare a lanțului de aprovizionare E2Open a calculat că, în ultimele 12 luni, timpul de așteptare pentru expedierea livrărilor maritime a crescut de la 64 la 73 de zile. „Acest lucru înseamnă că producătorii trebuie să păstreze mai multe stocuri, atât în mijloacele de transport, cât și în depozitele de la locul de producție, ceea ce înseamnă o creștere a costurilor, a subliniat Damas.
El a recunoscut că situația a fost exacerbată de înghețul economic din China. Cifrele lui Drewery arată că volumele de transport auto în China au scăzut cu 20%, iar în zona Shanghai cu până la 80%. În această zonă, transportul exclusiv auto s-a prăbușit”, a estimat Damas.
Războiul și pandemia au perturbat economia mondială, iar OMC a redus prognoza de creștere a comerțului mondial pentru 2022 de la 4,7 la 3%. Pentru 2023, OMC preconizează o creștere de 3,4%.