Multi transportatori romani si-au trimis camioanele in Comunitate, unde atat preturile, cat si conditiile de lucru sunt mult mai bune. Asa ca, daca din Romania camioanele primesc un pret de pana la 3 lei/km, in alte state acesta poate depasi un euro. Motiv pentru care majoritatea caselor de expeditii nu gasesc suficiente camioane pentru clientii lor.
Fapt ce nu a dus la cresterea preturilor de transport, ci doar la o criza a camioanelor pe intern. Mai mult, clientii de transport cauta sa obtina oferte inca si mai bune prin organizarea de licitatii anuale si nu la doi ani, cum faceau in trecut.
Acestia nu sunt dispusi sa plateasca mai mult decat atunci cand nu au alta posibilitate. Tot mai multi incearca sa comunice superiorilor ca exista o problema in a gasi camioane in Romania si, deci, este nevoie sa adapteze grila de preturi la conditiile din piata. Iar cand situatia devine acuta unii incep sa ceara camioane pe dublu sens, care le raman dedicate pana trece sezonul. Acestia vor sa fie siguri ca au in fiecare zi camioane, care sunt obligate ca dupa fiecare cursa sa se intoarca tot la poarta acestuia.
Mai multe informatii gasiti in numarul urmator la revistei Logistica.