Observand cifra totala a datoriilor insumate ale celor 100 de companii de transport ordonate dupa cifra de afaceri, cresterea profitabilitatii si mentinerea cifrei de afaceri cam la acelasi nivel, se poate trage concluzia ca piata romaneasca de transport a trecut in 2013 printr-o perioada de consolidare. Astfel, suma datoriilor acestor companii este mai mare cu 349.935.806 euro decat creantele, o suma de sapte ori mai mare decat tot profitul inregistrat de companiile din Top 100, insa la jumatate fata de valoarea din 2012: 723.267.038 de euro.
Companiile cu cele mai mari datorii sunt International Lazar Company (33.865.065 de euro), edy International Spedition (26.791.397 de euro), Carrion Expedition (26.392.088 de euro), Transcondor (25.191.806 euro), Aquila Prod Com (21.081.301 euro), Dumagas Transport (20.992.293 de euro), Willi Betz Romania (14.394.257 de euro), Tir Express (10.712.748 de euro), Waberer`s Romania (10.553.643 de euro) si Ravitex (8.506.442 de euro).
Cu toate acestea, doar edy, Dumagas si Waberer`s au inregistrat o scadere a activelor in 2013, restul sapte au sume mai mari inregistrate la capitolul active, in comparatie cu 2012, ceea ce inseamna ca multe dintre companiile din Top 100 si-au scazut cheltuielile cu finantarea: fie nu au mai achizitionat vehicule noi in leasing, fie au negociat mai bine conditiile de finantare. Dovada poate fi si diferenta valorii totale a activelor, in 2013 cifra fiind cu 70,7 milioane euro mai mare.
Din Top companii de transport, si in 2013, la fel ca anul precedent, Duvenbeck Logistik pare ca dispune de cele mai mari lichiditati, peste cinci milioane de euro, fata de aproape trei milioane de euro in 2012.