Pentru 2015 transportatorii romani vor avea la dispozitie cu 50 de autorizatii CEMT mai multe decat in 2014, gratie maririi contingentului alocat Romaniei pentru „Euro 5 sigur“. Asta se traduce printr-un contingent de 1.752 de CEMT-uri pentru 2015, dintre care 192 valabile pentru „Euro 4 sigur” si 1.560 pentru „Euro 5 sigur”. Cu toate acestea, restrictionarea „dura” de catre Federatia Rusa a CEMT-urilor valabile pe teritoriul sau incepand cu anul viitor – de la 67 de autorizatii CEMT „de baza” x 10 la 16 CEMT „de baza” x 10 – face ca numarul de autorizatii „Euro 5 sigur“ disponibile pentru carausii romani sa fie de numai 160.
Iar aceasta valoare este cu mult sub necesar, in conditiile in care contingentul de 2.400 de autorizatii „terta tara” a fost si in 2014 insuficient, fiind epuizat inca din septembrie. In aceasta situatie, reprezentantii Ministerului Transporturilor au convocat comisia mixta cu Rusia pentru inceputul lui 2015.
Ca noutate pentru anul viitor este bine de stiut ca se vor solicita certificate de poluare pentru vehiculele de 3,5-6 t care utilizeaza CEMT, precum si pentru remorcile acestora. De asemenea, tranzitarea statului de inmatriculare se va considera ca intoarcere in statul de inmatriculare, aceasta masura fiind mai putin restrictiva pentru romani decat aplicarea regulii de „maximum trei curse cu incarcatura in afara statului de inmatriculare“. Turcia, Germania si Italia s-au opus insa acestei interpretari.
Cererile pentru solicitarea CEMT-urilor se vor putea depune incepand din 27 octombrie, iar autorizatiile se vor ridica dupa 10 decembrie 2014. In acest fel se doreste evitarea situatiei de la inceputul acestui an, cand operatorii au pierdut contracte din cauza faptului ca distributia CEMT s-a facut cu intarziere. Metodologia CEMT este in faza de aprobare.