Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solaris Urbino, la prima testare

Solaris a lansat in toamna acestui an noua generatie Urbino, disponibila in variantele de 12 si 18 m lungime. Autobuzul are o constructie complet noua, optimizata din punct de vedere al eficientei la rulare si al confortului, dar si proiectata pentru a fi compatibila cu toate sistemele de propulsie: diesel Euro 6, hibrid, gaz natural comprimat si electric.
Solaris Urbino are la baza un design complet nou, care incepe chiar de la structura de rezistenta, robusta, insa mai usoara.
 

Aceasta este realizata din otel inoxidabil, iar punctele de imbinare intre profile, pe orizontala si pe verticala, au fost ranforsate. Podeaua este o combinatie intre foi de otel inoxidabil si foi de placaj. Pentru a compensa greutatea mai mare a motorizarii Euro 6, inginerii Solaris au mutat rezervoarele de aer comprimat in partea din fata a vehiculului. In plus, s-a reusit reducerea greutatii la alte componente, iar inaltimea totala a autobuzul a fost redusa cu 5 cm, fara sa fie afectata inaltimea salonului pasagerilor. In acest fel a fost coborat si centrul de greutate al vehiculului, care este acum mai stabil si mai sigur. Conceputul de productie modular a permis reducerea numarului de componente, in conditiile pastrarii gamei de modele si a posibilitatilor de configurare. De altfel, reducerea greutatii proprii de la 10.890 la 10.170 kg, prin optimizarea structurii vehiculului, face ca noul Urbino sa aiba o capacitate de transport de 110 persoane, cu sase mai mult decat inainte.
Latimea standard a usilor este de 1.230 mm, insa optional se pot comanda usi cu 20 mm mai late. In plus, acestea sunt si mai inalte (intre 1.970 si 2.000 mm), ceea ce faciliteaza accesul la bord. Pentru maximum de eficienta la consumul de energie, iluminare LED este disponibila atat la interior, cat si pentru exterior.
Compartimentul motorului – tip turn – este proiectat pentru a permite montarea propulsoarelor de diferite marimi. Clientii Solaris pot opta asadar pentru una din cele doua variante de motorizare diesel testate, DAF Paccar MX 11, de 10,8 l si 368 CP, sau Cummins ISBe6.7, de 280 CP, in plus fiind disponibila si versiunea pe gaz natural comprimat ISLG8.9E6.
Cutia de viteze este Voith DIWA.6, special proiectata pentru propulsoarele care indeplinesc standardul Euro 6, care au cuplu motor crescut fata de versiunile Euro 5. Noile transmisii contribuie la reducerea consumului de combustibil cu pana la 5%, gratie optimizarii convertorului (special pentru propulsoare avand cuplul motor maxim incepand cu 1.400 Nm) si reducerii presiunii de operare.
Noul Urbino va intra in productie la inceputul lui 2015, in variantele LF („low floor”) de 12 si 18 m lungime si progresiv vor fi adaugate si alte configuratii.

Articole similare

Ad