
Ford deschide astăzi primul capitol electrificat al legendarei sale serii Supervan prin prezentarea globală a modelului ultraperformant Ford Pro Electric SuperVan, în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood din Marea Britanie din 2022.
Ford Pro Electric SuperVan utilizează pe deplin potențialul performanțelor electrice și al conectivității îmbunătățite pentru a atinge cea mai mare performanță a unei furgonete Ford din toate timpurile și pentru a sublinia angajamentul uriaș al companiei față de electrificare.
Patru motoare electrice, o baterie răcită cu lichid de 50 kWh și un sistem de control personalizat produc aproximativ 2.000 CP pentru o accelerație 0-100 km/h sub 2 secunde. Performanțele oferite de un șasiu construit special, pregătit pentru circuit, care include componente de la recent dezvăluitul E-Transit Custom 1 – prima versiune complet electrică a celei mai bine vândute furgonete din Europa 2,3 – sunt completate de tehnologia Ford SYNC cu ecran tactil în cabină 4 de la modelele Ford de serie, precum și de funcționalități suplimentare pentru a controla capacitățile unice ale Electric SuperVan.
Conectivitatea îmbunătățită îl ține informat pe șofer și permite transmiterea datelor în timp real pentru gestionarea vehiculului de la distanță și optimizarea performanțelor, la fel ca și serviciile integrate care pot accelera productivitatea celor peste 125.000 de clienți Ford Pro din întreaga Europa. Sunt disponibile, de asemenea, moduri de rulare selectabile și tehnologii de frânare regenerativă similare cu cele de pe vehiculele electrice de serie Ford.
Vehiculul demonstrativ impresionant, complet electric, a fost dezvoltat în secret de Ford Performance și de specialiștii în raliuri și curse electrificate STARD din Austria, iar designul exterior a fost realizat de echipa Ford Design din Köln, Germania.
„Aducem SuperVan în secolul 21 cu 2.000 CP de putere complet electrică pentru o emoție fără egal și un stil inconfundabil inspirat de noul E-Transit Custom. Dar performanța nu se rezumă doar la cai putere – puterea de procesare a SuperVan-ului electric înseamnă că inginerii pot folosi datele vehiculului în timp real pentru a-i optimiza performanțele, la fel ca la o mașină de curse de top”, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance Motorsports.
Primul Ford SuperVan a fost dezvăluit în 1971 și a fost prevăzut cu un motor montat în mijloc, preluat de la Ford GT40, câștigător al cursei Le Mans, pentru a crea un Transit Mk. 1 care nu seamănă cu niciun altul. Formula a fost dusă mai departe pentru SuperVan 2; o versiune din fibră de sticlă a caroseriei Transit Mk. 2 a fost acoperită cu monoblocul și V8 Cosworth de 590 CP al mașinii de curse Ford C100. Acest vehicul a renăscut mai târziu sub numele de Transit Mk. 3 SuperVan 3, care a fost modificat, fiind propulsat de un motor Cosworth HB de 650 CP cu un motor Cosworth HB de 650 CP, folosit în comun cu mașinile de Formula 1 din epocă.
„Ford Pro are ca scop accelerarea productivității pentru clienții noștri – așa că de ce să nu creăm un nou SuperVan electric care să dovedească puterea electrificării și a conectivității”, a declarat Hans Schep, director general, Ford Pro, Europa. „Acest vehicul demonstrativ incredibil duce ingineria avansată și aspectul distinctiv al E-Transit Custom la un nivel cu totul nou și este o dovadă de mare viteză a puterii ecosistemului de servicii conectate al Ford Pro.”
Ford Pro Electric SuperVan este dezvăluit astăzi la Festivalul Vitezei de la Goodwood, unde își face debutul dinamic și pick-up-ul de performanță Next-Gen Ford Ranger Raptor. Romain Dumas, pilot de curse câștigător al Campionatului 5 și specialist în motorsport electric, se va afla în habitaclul Electric SuperVan pentru a demonstra capacitatea acestuia pe faimoasa pantă de la Goodwood.
Întoarcerea E-Transit Custom
Ford Pro Electric SuperVan este un demonstrator unicat, lăsând echipei de design Ford libertatea de a crea un vehicul cu aspect sălbatic care să atragă atenția și să reflecte capacitatea sa de performanță extremă. Arcadele roților ieșite din comun și stilul musculos contribuie la realizarea celei mai extreme expresii a designului Transit, în timp ce sistemul de propulsie complet electric a oferit echipei de dezvoltare multă libertate, cu mai puține restricții de ambalare și răcire care vin odată cu un motor cu combustie.
Construcția autovehiculului demonstrativ, conform specificațiilor motorsport, îmbină podeaua E-Transit Custom cu un cadru spațial din oțel și panouri de caroserie din materiale compozite ușoare. Un pachet de baterii personalizate de 50 kWh răcit cu lichid este montat pentru o distribuție optimă a greutății și un centru de greutate scăzut și poate fi reîncărcat complet în aproximativ 45 de minute cu ajutorul unui încărcător rapid standard pentru vehicule electrice. Șoferul poate accesa informațiile despre încărcare și despre baterie prin intermediul ecranului tactil din cabină.
Patru motoare electrice furnizează împreună aproximativ 2.000 CP prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală – suficient pentru a propulsa incredibila furgonetă până la 100 km/h în mai puțin de două secunde, ceea ce o transformă în cel mai rapid SuperVan din toate timpurile, dar și în cel mai curat.
Ca orice furgonetă bună, SuperVan-ul electric dispune de un spațiu de încărcare în spatele șoferului; o ușă în partea laterală a caroseriei facilitează încărcarea și descărcarea încărcăturii, iar Ford dezvoltă un sistem sigur de deblocare electromagnetică controlat prin intermediul ecranului SYNC.
O suită de camere de bord poate imersa publicul din întreaga lume în acțiune în timpul curselor impresionante de înaltă performanță ale SuperVan-ului. La fel ca la Ford E Transit, șoferul poate atrage fluxurile camerelor pe ecranul din cabină și poate comuta între ele pentru a ajuta la poziționarea vehiculului.
Contribuția Ford Performance și STARD în domeniul sporturilor cu motor este imediat evidentă; splitterul frontal, fustele laterale și difuzorul spate ale caroseriei sculptate dramatic ar fi la ele acasă pe o mașină de curse, în timp ce decupajele și aripioarele dorsale ale designului radical al părții din spate curg în aripa spate pentru a genera forță de apăsare și a împinge SuperVan-ul electric pe pistă pentru mai multă aderență.
Influența de curse continuă sub piele cu suspensia cu brațe duble de lungime inegală la fiecare colț. Subcadrele față și spate, montanții și frânele de calitate Motorsport asigură capacitatea de frânare și de direcție pentru a se potrivi cu viteza enormă în linie dreaptă.