Primul Flixtrain va sosi la Basel joi seară de la Berlin. Societatea nu a depus nicio cerere pentru a funcționa în Elveția. Sindicatul elvețian al lucrătorilor din transporturi (SEV) a anunțat deja că va urmări orice încercare de a reduce salariile, formarea și condițiile de muncă.
„Subcontractanții sunt cei care exploatează trenul și toate serviciile asociate acestuia”, subliniază SEV. „Împreună cu partenerii noștri germani de la mobifair și de la Sindicatul german al căilor ferate și al transporturilor (EVG), vom examina salariile, condițiile de muncă și formarea profesională a angajaților în cauză. Și vom lupta împotriva oricărei încercări de dumping”, spune președintele SEV, Giorgio Tuti.
La fel ca și grupul Flixbus, care activează în domeniul transportului rutier și din care face parte, Flixtrain oferă călătorii la prețuri reduse. Primul Flixtrain în direcția de întoarcere va pleca vineri dimineața din gara Baden din Basel și va ajunge la Berlin la sfârșitul după-amiezii.
„Pentru ca personalul să nu plătească prețul acestor oferte low-cost, este esențial ca oamenii să se organizeze în sindicat”, spune Giorgio Tuti. În Elveția, Flixtrain ar putea să opereze linii interurbane doar în cooperare cu SBB până în 2029, când expiră actuala concesiune. „Acest lucru este de neconceput”, a declarat sindicatul.
Oficiul Federal de Transport a confirmat pentru Keystone-ATS că „Flixbus nu a depus nicio cerere în acest sens. Dar după 2029, este deschis”, a spus Tuti.