Germania este considerată cea mai avansată țară din Uniunea Europeană în ceea ce privește transportul feroviar de marfă, dar nu totul funcționează așa cum ar trebui. Acest lucru este subliniat de asociația operatorilor intermodali germani Allianz pro Schiene, care i-a scris ministrului federal al transporturilor, Volker Wissing, denunțând impasul în care se află extinderea rețelei. În special, principalul proiect de dezvoltare viitoare, Deutschlandtakt, pare să fie în impas. Președintele asociației, Hans Leister, explică faptul că „cele 181 de măsuri de infrastructură din calendarul de obiective Deutschlandtakt 2030 sunt toate în așteptare. Nici măcar un singur proiect nu a fost concretizat de către minister în așa fel încât să poată începe implementarea”.
Programul Deutschlandtakt vizează creșterea cotei de piață a transportului feroviar la cel puțin 25% până în 2030, prin intermediul a 181 de măsuri de infrastructură, care ar trebui puse în aplicare până la sfârșitul acestui deceniu. Aceste proiecte au fost prezentate în august 2021 de către ministrul transporturilor de atunci, Andreas Scheuer, sub sloganul „mai des, mai repede, peste tot”.
Dar în prezent există o lipsă de finanțare, după cum subliniază Leister: „Nu există resurse pentru calea ferată în acest exercițiu financiar și nici o garanție de finanțare pentru măsurile de infrastructură ale Deutschlandtakt în acest exercițiu financiar sau în următorul. Asociația cere ministrului Transporturilor planuri și termene sigure, iar acest lucru trebuie făcut înainte de vacanța de vară, altfel obiectivele stabilite nu vor fi atinse.