Asociația olandeză de transport și logistică LN amintește că din octombrie 2021 încoace prețul AdBlue a oscilat mult, și în sus și în jos, după ce până atunci fusese stabil, puțin sub 60 de euro/100 l. În primele luni din 2022 ajunsese la 82 de euro/100 l, în martie era de 130 de euro/100 l, iar la 1 aprilie 2022 s-a stabilizat la 92 de euro/100 l.
Încercând să determine motivele instabilității de până în aprilie, TLN amintește că ureea, un compus organizat azotat, este cea mai importantă componentă a AdBlue, dar și a îngrășământului – iar îngrășământul a avut și el mari creșteri de preț în ultimul an.
China, care contribuie cu aproximativ o zecime la producția globală de uree, și-a blocat exporturile până în iunie 2022, pentru a proteja piața internă și a asigura fermierii locali că vor avea îngrășăminte suficiente, ceea ce a provocat panică în țările din jur, câtă vreme Australia importă aproximativ 80% din uree din China, iar Coreea de Sud chiar 97%. Prin urmare, diferite țări au trebuit să se grăbească să găsească noi furnizori, ceea ce a dus la creșterea prețului la nivel mondial.
Aceasta era situația până la începutul lui martie 2022. Iar invazia Ucrainei de către Rusia a provocat o a doua creștere a prețurilor, începând din a doua săptămână a lui martie, deoarece în procesul de producție a ureei și deci a AdBlue se utilizează gaz, care s-a scumpit mult după începerea războiului. TLN este de părere că este puțin probabil ca prețul gazului să scadă în viitorul apropiat și nici nu este clar dacă China va ridica sau va extinde în continuare interdicția de export de uree.