Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

EcoFLEX ajunge și în România

Schmitz Cargobull a lansat la începutul anului trecut gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration care permit o economie de carburant de până la 5% și sunt disponibile în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS. Dintre acestea, EcoFLEX s-a aflat de curând într-un turneu de promovare prin mai multe țări europene, inclusiv România, unde a fost testat în condiții reale de trafic, în combinație cu un autotractor Mercedes-Benz Actros 1848 LS, și a fost prezentat potențialilor clienți și jurnaliștilor din presa de specialitate.

EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ performanța transportului și manevrarea.

În funcție de tipul transportului, gama Eco poate fi echipată cu prelată standard sau Power Curtain care nu necesită obloane și de aceea reduce și mai mult consumul nu numai din aerodinamică, ci și din greutatea proprie redusă.

Ca și celelalte semiremorci Schmitz cu prelată, Eco beneficiază de toate certificatele, deoarece are la bază același șasiu înnoit Modulos, care, datorită conceptului modular, permite un design interior flexibil și diverse modalități de ancorare.

Dintre cele trei modele ale noii game, EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.

Înălțimea se poate ajusta ușor și rapid, datorită sistemului bine cunoscut, de la Varios: acoperișul se ridică și se coboară manual folosind o pompă hidro-pneumatică, în timp ce înălțimea este modificată cu ajutorul stâlpilor. O singură persoană este suficientă pentru a face asta în circa 20 de minute, interval în care se include și ajustarea prelatei conform cu noua înălțime. Iar încărcarea și descărcarea se fac la fel ca la alte prelate, din spate sau din lateral.

Reducere de consum de circa 1.000 l/camion/an

Testele realizate până acum cu acest model, inclusiv în România, indică o reducere cu circa 5% a consumului de combustibil, datorită unei aerodinamici cu 10% mai bune. În România testul pe distanță de circa 217 km s-a realizat cu semiremorca descărcată, în Bulgaria, cu încărcătură de 12 t, iar în Germania, cu 26 t. Reducerea de circa 5%, atestată de computerul de bord al camioanelor, se păstrează indiferent de sarcina utilă, dar George Badea, product manager Schmitz Cargobull România, explică faptul că, dacă semiremorca este cuplată la un autotractor fără oglinzi tradiționale, ci cu sistem de camere, diferența de consum în modul aerodinamic poate ajunge la 10-12%.

În plus, pentru clienți ar fi util dacă s-ar instala în stâlp un senzor similar celui pentru închiderea ușilor, care să indice dacă șoferul, în cazul unei curse pe gol sau cu încărcătură parțială, a mers cu tavanul ridicat sau coborât – pentru că în Bulgaria, de exemplu, conducătorii auto sunt încurajați să folosească sistemul de ridicare/coborâre a acoperișului prin faptul că primesc bonusuri.

Noua semiremorcă este utilă și pentru mediu și reduce și costurile transportatorilor. De exemplu, pentru un parcurs de 120.000 km/an și un consum total de 33.600 l, în condițiile unei durate de viață de patru ani (deși uneori semiremorcile se folosesc mai mult timp), un EcoFLEX pentru care se ia în calcul o reducere cu 5% a consumului și care merge 50% cu acoperișul coborât aduce o economie anuală de 840 l de carburant și de 2,2 t de CO2, deci o scădere importantă a costurilor din carburant și taxe de emisii.

Iar pentru 150.000 km/an, cu o economie de carburant estimată tot la 5%, dar cu 70% din kilometraj parcurs cu acoperișul coborât, se ajunge la o reducere a consumului cu 1.470 l/an și a emisiilor de CO2 cu 3,9 t/an.

40-50% din piața românească ar putea opta pentru EcoFLEX

George Badea se așteaptă ca EcoFLEX să devină „semiremorca 2030“ și să fie preferată de clienți în tot mai mare măsură. Aceasta poate fi deja comandată, și chiar și alte modele de prelate comandate deja și care nu au fost puse în producție pot fi înlocuite cu noul model.

În România cele mai multe firme transportă mărfuri de volum, amintește reprezentantul Schmitz Cargobull, deci preferă Mega sau Mega Varios, pentru volume mari, respectiv medii spre mari, cu înălțimi utile între 2,7 și 3 m pe față și 2,2 și 3 m pe spate. Dar firmele care nu transportă mărfuri de volum, adică 40-50% din piață, se pot orienta spre EcoFLEX, și asta se așteaptă să se întâmple în timp și la noi, după ce va da tonul Germania. Așa cum și semiremorcile Power Curtain – un model mai de nișă decât EcoFLKEX, destinat clienților mari, cu contracte bine definite și cu diferențe mici între mărfurile transportate – au ajuns să dețină, în doar 2-3 ani de la lansare, 30% din producția de prelate a Schmitz Cargobull.

Articole similare