Schmitz Cargobull a organizat în iunie un eveniment pre IAA în care și-a prezentat, sub motto-ul „Inovații pentru Eficiență în Transport“, întreaga gamă de produse – dintre care 80% au fost optimizate și basculanta S.KI este nou nouță și programată să intre în fabricație în primul trimestru din 2023 – și servicii telematice menite să scadă costul total de operare datorită aerodinamicii mai bune, greutății reduse fără a afecta robustețea și creșterii randamentului agregatului frigorific. Cu alte cuvinte, așa cum au subliniat reprezentanții companiei, produsele și serviciile Schmitz aduc ca principale avantaje sustenabilitatea, securitatea și fiabilitatea.
Noua basculantă S.KI, rotunjită, din oțel, cu volum util de 24 m3 și cu până la 230 kg mai ușoară decât alte modele similare, a ținut capul de afiș al evenimentului și se caracterizează prin manevrabilitate îmbunătățită și fiabilitate mai mare datorită noii generații de cadre și de bene. Reproiectarea cadrului modular – disponibil în design Standard, Ușor sau Greu – a permis realizarea unor economii de greutate de 45-110 kg, în funcție de lungime și de design, iar stabilitatea este și ea mai mare, ca și durata de viață a șasiului, datorită protecției anticoroziune, drept pentru care Schmitz acordă o garanție anticoroziune de 10 ani pentru cadrele galvanizate.
Noul cadru ușor a fost dezvoltat special pentru o sarcină utilă mare în transportul pe drumuri, șantiere de construcții și rute ușoare off-road și este unul dintre cele mai ușoare cadre din oțel de pe piață, dar oferă o mare stabilitate și rigiditate torsională în timpul basculării. El este disponibil cu patru lungimi diferite (7,2, 8,2, 9,6 și 10,5 m), în funcție de aplicație, nivel de încărcare și volum util dorit.
Podeaua plată largă permite un centru de greutate mai mic, pentru manevrabilitate optimă și uzură uniformă, partea superioară a fost reproiectată cu o secțiune transversală îmbunătățită, pentru a crește rigiditatea verticală și orizontală, ceea ce face ca bena să fie și mai stabilă, iar deformarea laterală ca urmare a presiunii de încărcare a fost redusă semnificativ. Protecția antiîmpănare electro-pneumatică are senzori pentru indicatorul de poziție cu LED, care înregistrează poziția de conducere și descărcare, ceea ce înseamnă că protecția poate fi acționată în siguranță din cabină.
Tot la Gotha se produce și noua generație de caroserii rotunjite disponibile pentru remorca basculantă M.KI, destinată șasiurilor cu patru axe, care are volum de 16‑23 m3 și este din oțel foarte rezistent la uzură și îndoire. Datorită sistemului modular, Schmitz propune acum chiar mai multe variante ale acestui model: o lungime de 5,2 m, alături de cele de 5,5 și 5,8 m, deja existente, pentru șasiuri cu ampatament mai scurt sau cabină mai lungă, grosimi ale podelei de la 5 la 10 mm și ale pereților laterali de la 4 la 8 mm, înălțimi de 1.300, 1.460, 1.560 și 1.660 mm și diverse tipuri de opțiuni pentru pereții spate.
Iar basculanta Z.KI pe trei părți, cu punte centrală, se întoarce în portofoliul Schmitz, fiind acum mai ușoară cu 50 kg și mai simplu de manevrat. De altfel, este cel mai mic model din oferta producătorului german, având pereți laterali din oțel de 900 mm înălțime și un volum de încărcare de 10 m3, și este conceput pentru șantiere unde spațiul este limitat. Z.KI poate încărca mărfuri vrac sau la bucată, dar și produse paletizate, siguranța tuturor acestora fiind garantată de punctele de ancorare integrate opțional în podeaua caroseriei.
Toate frigorificele primesc automat echipamente pentru produse farmaceutice
Noua S.KO Cool este compatibilă cu TAPA TSR1, adică dispune de sistem acustic de avertizare integrat în TrailerConnect, care se declanșează când la dubă are acces o persoană neautorizată, și de sistem electronic de blocare a ușilor TL4 care se activează prin simpla apăsare a unui buton în TrailerConnect sau în aplicația beSmart.
Toate blocările și deblocările de uși sunt documentate 100% și oferă astfel dovada că semiremorca a fost închisă pe parcursul transportului. În plus, vehiculul poate fi echipat cu cabluri de alarmă în panourile laterale și sub acoperiș pentru a respecta cerințe care le depășesc pe cele de la TAPA TSR1. Iar clienții își pot primi din fabrică, dintr-o singură sursă, toate componentele hardware și funcțiile din portal.
Aceleași opțiuni sunt disponibile și pentru semiremorcile extinse la 17,8 m lungime oferite în Germania, iar cele de 14,9 m lungime sunt echipate și ele cu TrailerConnect din fabrică și, datorită sistemului de distribuție a aerului, oferă aceeași răcire optimă ca vehiculele standard.
Semiremorcile frigorifice Schmitz primesc automat toate echipamentele necesare pentru transport de produse farmaceutice, în cazul cărora menținerea temperaturii în intervalele predefinite are prioritate. Pentru a permite detectarea din timp a oricăror fluctuații sunt instalate dispozitive de înregistrare a datelor, dar și distribuția optimă a aerului și a temperaturii sunt importante, ca și respectarea cerințelor speciale de igienă a caroseriei. Iar agregatul Schmitz oferă o performanță mare de răcire și încălzire datorită celor doi sau patru senzori de temperatură special calibrați, potriviți pentru produsele farmaceutice. În plus, sunt disponibile și agregatele altor furnizori.
S.KO Cool este 100% Smart, adică are TrailerConnect® în dotarea standard, pentru o mai mare transparență a datelor despre folosirea flotei, dar și pentru a defini locațiile de încărcare/descărcare unde sistemele de blocare a ușilor se deschid/închid automat. Iar noul tablou de bord FleetHealth din TrailerConnect® oferă dintr-o privire toate informațiile relevante pentru agregat și atrage atenția din timp asupra lucrărilor de întreținere necesare pe viitor.
Agregatele frigorifice propuse de Schmitz sunt S.CU 2.0 (cu motor diesel eficient și Mod nou Performance, cu design MonoTemp și MultiTemp, care se remarcă prin economia de combustibil de până la 15%, nivelul scăzut de zgomot, performanța de răcire/încălzire și greutatea cu 50 kg mai mică), S.CU 1.0 (cu motor diesel robust Perkins cu design MonoTemp, potrivit pentru transport în țări cu o calitate scăzută a combustibilului, și cu emisii reduse) și S-CUe electric (care nu generează emisii, este conceput pentru transport urban, are o putere de răcire de până la 15.900 W și de încălzire de 9.100 W și poate funcționa până la 10 ore). Noua generație de agregate este mai silențioasă și mai lină, iar afișajul este mai ușor de citit datorită fontului mai mare, pictogramelor clare și meniurilor mai intuitive. Toate informațiile despre remorcă pot fi accesate și pe afișajul S.CU folosind meniul Smart Trailer.
Pentru transport MultiTemp peretele despărțitor poate fi acum poziționat fără eforturi suplimentare și sigilează eficient conductele de aer, distribuind automat aerul numai în zona frontală. Iar montarea inovatoare a conductelor de aer permite curățarea ușoară și igienică. Fiabilitatea noului sistem de distribuție a aerului a fost confirmată de DEKRA și securizarea eficientă a sarcinii este și ea garantată datorită barelor verticale de prindere care pot fi poziționate rapid și ușor între conductele de aer, pentru a ancora mărfurile.
CIS (Cargobull Interface System) este utilizat pentru a monitoriza date precum nivelul de încărcare a bateriei agregatului, astfel încât să se garanteze că funcționarea lui nu este întreruptă. Dacă nivelul de încărcare este critic, primele sunt oprite dispozitivele de la periferie, urmate de TrailerConnect®, pentru a ajuta la menținerea performanței de răcire cât mai mult timp. CSI se folosește și pentru recunoașterea camionului prin semnal radio, dacă are etichetă RFID corespunzătoare, informațiile fiind afișate în TrailerConnect®.
În plus, un panou solar de pe agregatul Schmitz ajută la prevenirea descărcării în foarte mare măsură a bateriei de pornire, care se poate întâmpla din cauza timpilor lungi de mers la ralanti, în special iarna, sau prin adăugarea de dispozitive suplimentare, cum ar fi cel de înregistrare a temperaturii. Or, folosind panoul solar, bateria de pornire este încărcată și păstrată gata de drum pentru o perioadă lungă de timp. Modulul solar (care poate fi montat și retrofit) este instalat direct pe agregat, astfel că înălțimea totală a remorcii nu este afectată, iar datorită unghiului de înclinare sunt limitate acumulările de murdărie, zăpadă și gheață.
Modelul electric și cel pentru distribuție urbană vin puternic din urmă
Tot pentru transport frigorific, dar urban, de alimente, este disponibilă duba S.KO City cu axă dublă, agregat electric S.CU și sistem telematic, dar și semiremorca S.KOe, cu dubă 100% electrică, deci fără emisii, care are agregat frigorific cu baterii și axe cu recuperare a energiei.
S.KO City are axă liftantă (pentru economii de carburant și uzură redusă a anvelopelor când vehiculul este descărcat total sau parțial), cântărește cu 2% mai puțin decât generația anterioară, are agregat S.CUe (puterea necesară pentru acesta este oferită de un generator hidraulic din autotractor), este 100% smart datorită sistemului telematic TrailerConnect® standard și este realizată din panouri Ferroplast® care îmbunătățesc cu 10% izolarea și au coeficient K optimizat. Vehiculul este ușor de manevrat chiar și pe străzi înguste, intrări, curți sau sensuri giratorii, iar din punctul de vedere al emisiilor sonore este cu mult sub limita de 60 dB aplicabilă în primele ore ale dimineții și noaptea.
S.KO City este disponibilă cu pachete flexibile de echipamente: pereți despărțitori longitudinali și laterali pentru multi-temp, diverse sisteme de ancorare a încărcăturii pe verticală și orizontală, elemente de securizare pentru containere și paleți, podea multifuncțională sau DRP 3.0, pentru protecție când vehiculul se află la rampă. Iar datorită șasiului modular componentele defecte se pot înlocui separat.
Aproape 40% dintre clienții Schmitz au optat pentru protecția dinamică spate DRP, iar în noua versiune 3.0 barele de protecție conice cu role amortizează impactul cu rampa în mod continuu și mai simplu și sunt mai ușoare cu 60 kg. În plus, datorită structurii modulare a părții din spate a caroseriei, componentele pot fi optimizate retrofit, ceea ce reduce imobilizarea vehiculelor în caz de reparații și costurile.
Conexiunile electrice pot fi găsite într-o singură locație cu documentație completă, pentru acces flexibil și întreținere eficientă a tuturor componentelor electrice. Iar noua scară de acces din oțel galvanizat are trepte mai mari, reglabile pe înălțime, cu suprafață antiderapantă.
Modelul complet electric S.KOe este destinat firmelor din orașe unde din 2025 nu se mai permite accesul în zonele cu emisii zero decât pentru vehicule nepoluante. Semiremorca este certificată Piek, deci extrem de silențioasă, iar funcția inteligentă de gestionare a încărcării bateriei asigură faptul că nivelul rămâne cât mai ridicat posibil, pentru fiabilitate mai mare când vehiculul este staționar, de exemplu în trafic.
STI (Deutschland) GmbH, un furnizor de transport la temperatură controlată în Europa, utilizează una dintre semiremorcile electrice de la Schmitz și vrea să vadă cum funcționează în operațiunile de zi cu zi și, prin colectarea datelor timp de doi ani, să determine cât de sustenabilă este. Iar dacă rezultatul este bun cea mai mare parte a flotei va fi compusă pe viitor din semiremorci electrice – adică se vor cumpăra circa 200 de astfel de unități.
Izoterma S.BO Pace se poate produce în 24 de unități/zi
Datorită avântului comerțului electronic, Schmitz propune de anul trecut noua dubă izotermă S.BO Pace, produsă în Manchester și de curând în Spania, pentru Europa continentală. Aceasta are caroserie ușoară și stabilă din panouri inovatoare ușoare Struktoplast, în formă de fagure, care reduc cu 600 kg greutatea proprie față de vehicule similare, și design complet modular și este 100% smart, deci echipată standard cu TrailerConnect®.
Vehiculul este certificat DIN EN 12642 code XL și propune numeroase opțiuni, cum ar fi șine de ancorare a mărfurilor, patru inele de ancorare pentru feribot, acoperiș translucid din plastic ranforsat cu sticlă, lift, două tipuri de uși, cu haion sau din aluminiu, și tren de rulare ROTOS cu garanție de șase ani sau 1.000.000 km. Podeaua are o greutate de 5,5 t pe axa stivuitorului, care poate crește la 7,1 sau 8 t, dacă trebuie transportate încărcături grele.
Schmitz poate produce zilnic 24 de astfel de modele, pentru a onora cererea în continuă creștere.
TPMS propriu, cu mult înainte de a fi obligatoriu
Schmitz oferă și propriul sistem de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS), înainte ca echiparea cu acesta să fie obligatorie, în 2024. TrailerConnect® este dotat cu un modul receptor TPMS, ceea ce înseamnă că senzorii trebuie doar instalați pe roți pentru ca presiunea anvelopei să fie monitorizată, starea remorcii și a anvelopelor poate fi monitorizată ușor și convenabil în timp real de pe platformă, iar în caz de probleme se emit avertismente. Prin TrailerConnect® TyreManager, senzorii de anvelope pot fi configurați ușor de către clienți sau parteneri de service după schimbarea anvelopei, iar toate datele relevante sunt disponibile imediat din nou în portalul TrailerConnect®, astfel că vizitele în service sunt reduse la minimum, iar disponibilitatea și siguranța remorcilor cresc. Datorită beSmart, șoferii pot verifica și monitoriza oricând presiunea din pneurile remorcilor, iar mesajele de alarmă în cazul abaterilor îi ajută să reacționeze din timp. Datele sunt transferate și către camion, permițând monitorizarea permanentă și intervenția rapidă a conducătorului auto.
Schmitz își mai echipează standard vehiculele cu lumini laterale intermitente pentru a detecta manevrele de virare în stadiu incipient și a ajuta la prevenirea accidentelor prin faptul că bicicliștii care merg pe lângă remorcă pot deveni conștienți de manevra de virare mult mai devreme.
Prea multă transparență creează probleme, dar Schmitz are soluția
Datorită platformelor de vizibilitate în timp real (RTV), platformele online de manipulare a mărfurilor și serviciile de expediere online le oferă cărăușilor numeroase beneficii, dar schimbul de date cu expeditorii poate cauza probleme pentru sectorul transporturilor. De aceea, gestionarea inteligentă a datelor este esențială pentru o cooperare eficientă. Informațiile telematice de la camioane și remorci acoperă întreaga cursă și prin folosirea lor platformele RTV fac vizibil transportul, de la început până la sfârșit, astfel încât clientul se simte bine informat și este capabil să răspundă din timp la orice incidente neprevăzute.
Dar, oricât de atrăgător ar fi schimbul de date între transportatori și clienți, expeditorii nu numai că trebuie să își conecteze propriile flote, dar au nevoie și să încorporeze flotele subcontractorilor, deci platformele RTV au acces transparent la datele din întreaga rețea, permițând accesul aproape necontrolat la volume mari de date și la noi modele de afaceri, cum ar fi potrivirea digitală a mărfurilor. Astfel că expeditorii sunt îngrijorați de faptul că noile modele de afaceri generate de schimbul de date le-ar putea submina activitatea, iar aceste îngrijorări reduc transparența în cadrul lanțului de aprovizionare. Deci sunt necesare soluții noi care să dezvăluie doar datele logistice legate de rută, nu rețeaua completă de subcontractori.
Tocmai aici intervine viziunea Schmitz Cargobull, deoarece în Centrul de gestionare a datelor TrailerConnect® expeditorii păstrează controlul asupra informațiilor lor, iar datele de la membrii rețelei lor logistice sunt centralizate sub numele expeditorului și consolidate fără a dezvălui partenerii unor terțe părți.
TrailerConnect® poate transmite separat datele legate de rută și transport către destinații individuale, iar expeditorul decide ce informații sunt dezvăluite altor părți, protejând astfel secretele de afaceri și rețelele.