Michelin a prezentat, pe 5 octombrie, la Paris, gama de servicii Tire Care, primul pachet de solutii digitale si conectate destinate pietei de transport, care isi propune sa simplifice intretinerea anvelopelor, sa creasca fiabilitatea, dar si siguranta, si sa scada costurile de exploatare, toate acestea prin colectarea si redarea automate, simple, rapide si pertinente ale informatiilor despre anvelopele care echipeaza vehiculele din flota.
Oferta digitala Michelin Tire Care a fost lansata in SUA, la inceputul lui 2015, si in cinci luni s-a ajuns la peste 11.000 de inspectii realizate pe vehiculele din 100 de flote. De acum programul este disponibil si in Europa si in lunile urmatoare va fi propus si in alte zone ale lumii, obiectivul sau fiind injumatatirea numarului de pene de anvelope.
In Europa, Michelin propune trei oferte, adaptate mai multor categorii de transportatori. TireLog este un notebook electronic simplu si practic, conceput pentru flotele mici de pana la 20 de vehicule care subcontracteaza operatiile de intretinere, iCheck, presupune diagnosticul predictiv al anvelopelor in cazul flotelor de peste 100 de vehicule care au propriul atelier de intretinere, si iManage combina intretinerea si trasabilitatea fiecarei anvelope.
TireLog este gratuit, iar in cazul celorlalte doua abonamentul pentru solutia cea mai completa costa 1-9 euro/camion/luna si aduce, asa cum promit reprezentantii Michelin, beneficii de patru ori mai mari din reducerea consumului de carburant, cresterea duratei de viata a anvelopelor si siguranta si punctualitatea transporturilor.
Mai multe detalii despre cele trei solutii puteti citi in numarul din noiembrie al revistei Tranzit.