Hankook Tire a anunțat rezultatele financiare ale companiei pentru trimestrul II 2022, cu vânzări globale consolidate de 2.039,9 miliarde KRW (1.520,3 milioane EUR) și profit operațional de 175,2 miliarde KRW (130,5 milioane EUR).
Pe parcursul celui de-al doilea trimestru al anului 2022, Hankook a înregistrat o creștere de 12,9 la sută pe an și 13,9% față de trimestrul precedent (QoQ) în ceea ce privește vânzările agregate. Acest lucru, în ciuda provocărilor externe care includ întreruperi ale lanțului global de aprovizionare și costuri în creștere ale materiilor prime. Profitul operațional a scăzut cu 6,3% față de un an în urmă, dar a crescut cu 39% față de trimestrul precedent. Realizarea a fost susținută de o pondere crescută a vânzărilor, atribuită produselor cu valoare adăugată ridicată, precum și de strategii eficiente de preț eficiente.
Vânzările de anvelope pentru autoturisme cu diametru mare (18 inchi sau mai mult) au rămas un motor cheie pentru creștere. Acestea au reprezentat 39,1% din vânzările totale de anvelope pentru autoturisme ale Hankook, în creștere cu 1,1 pp. Piața chineză a fost cea care a avut cea mai mare contribuție, vânzările de anvelope cu diametru mare pentru autoturisme crescând cu 11,5 pp față de anul precedent, până la 51,8% din vânzările totale. Aceasta a fost urmată de piața coreeană, care a înregistrat o creștere anuală de 3,4 puncte procentuale, până la un nivel record de 50,5%. Piața europeană a raportat o creștere de 0,5 pp față de anul precedent. Creșterea în continuare a veniturilor consolidate a venit și din vânzările puternice pe piața nord-americană de anvelope de echipament original și de schimb.
Cu toate acestea, volumul vânzărilor din T2 și profitul operațional au înregistrat o scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, din cauza impactului pe piață al conflictului Rusia-Ucraina, a carantinării din China și a ratelor istorice de inflație ridicate care au un record istoric.
Pe lângă stabilizarea performanțelor comerciale, în al doilea trimestru, Hankook a câștigat un impuls semnificativ în eforturile sale de a-și asigura o viitoare poziție de lider în industrie. În mai, Hankook a deschis cel mai mare poligon de testare din Asia, „Hankook Technoring”, care permite companiei să facă n nou pas înainte în calitate de lider în domeniul inovației tehnologice.
Pista de testare oferă condiții riguroase de testare pentru cele mai avansate produse Hankook, inclusiv anvelope pentru vehicule electrice (EV) și supermașini. Se preconizează că va juca un rol esențial în îndeplinirea cerințelor stricte ale producătorilor de mașini, precum și în stimularea erei vehiculelor electrice.
În Europa, în aceeași lună, Hankook a introdus prima sa familie de anvelope concepute special pentru vehicule electrice. Gama iON (pronunțat /ai’on/), disponibilă în versiuni de vară, de iarnă și all-season (în funcție de piață), va fi lansată și pe alte piețe în acest an.
Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Hankook a continuat să furnizeze anvelope de echipare originală pentru automobilele premium. În cadrul unei evoluții notabile, compania a început să echipeze Audi Q4 e-tron și Audi Q4 Sportback e-tron cu anvelopele sale Ventus S1 evo 3 ev. Instalarea extinsă de echipamente originale Hankook pe modelele de vehicule electrice Audi au început în luna iunie a anului trecut cu prima mașină sport complet electrică de la Audi, Audi e-tron GT.
De asemenea, Hankook s-a impus cu succes față de concurenții săi, în special în ceea ce privește rezultatele testelor de anvelope efectuate de reviste auto de renume. Compania a obținut trei premii la ediția din 2022 a premiilor Auto Express Product of the Year Awards, găzduite de cea mai importantă revistă auto din Marea Britanie, Auto Express. Hankook Ventus S1 evo 3 a primit premiul „Produsul anvelopelor de vară al anului 2022”, în timp ce Hankook Kinergy 4S 2 a câștigat „Produsul anului”, obținând un scor mare la testele de acvaplanare. În cadrul aceluiași test, Hankook Winter i*cept RS 2 a obținut un calificativ foarte bun: „Recomandat”. Hankook își propune să obțină o creștere de 2 cifre în acest an și să-și crească cota de vânzări de anvelope cu diametru mare la 42,0% din vânzările totale de anvelope pentru autoturisme. De asemenea, compania se va concentra pe câștigarea poziției de lider în segmentul anvelopelor pentru vehicule electrice.