Tehnologia IntelliMax Groove de la Goodyear, destinata dezvoltarii anvelopelor de camion si introdusa pe piata odata cu anvelopa FUELMAX S, ce are un nivel scazut al rezistentei la rulare, a fost distinsa cu premiul pentru inovatie de Federatia de Afaceri a statului Luxemburg (FEDIL). Acesta este cel de-al treilea premiu pe care Goodyear EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) il primeste de la FEDIL in ultimii 5 ani de zile.
Juriul a fost impresionat de aceasta tehnologie care se asigura ca performanta anvelopei continua sa se mentina la un nivel inalt pe toata durata de viata a anvelopei.
Ca o caracteristica a recent lansatei anvelope pentru economie de carburant, Goodyear FUELMAX S, proiectata pentru puntea de directie, tehnologia IntelliMax Groove consta in incorporarea in anvelopa a unui profil ‘ascuns’ al benzii de rulare. Pe masura ce profilul initial al benzii de rulare se toceste, un nou profil apare. Aceasta asigura un nivel ridicat al aderentei si un nivel scazut al rezistentei la rulare, in conditiile in care anvelopa totusi se uzeaza. Distinctia recunoaste din nou nivelul ridicat al inovatiei, precum si capacitatea de rang inalt de cercetare si dezvoltare a Centrului pentru Inovare al Goodyear din Colmar-Berg, Luxembrug (GIC*L).
Ceremonia de decernare a premiului a avut loc in Luxemburg, la jumatatea lunii decembrie, in prezenta Secretarului de Stat pentru Economie al statului Luxemburg, Francine Closener. Premiul a fost inmanat Project Managerului pentru Tehnologia Anvelopelor pe segmentul comercial al Goodyear EMEA, Jean-Marie Feller, care a acceptat premiul in numele GIC*L.
Noua familie Goodyear FUELMAX este gama cu cel mai ridicat nivel al eficientei consumului de carburant de la Goodyear. Anvelopa pentru puntea de directie FUELMAX S prezinta drept caracteristica principala tehnologia IntelliMax Groove pentru a optimiza rezistenta la rulare. Aceasta inseamna ca, in prima parte a vietii anvelopei, profilul initial al benzii de rulare care are doua caneluri circumferentiale cu trei nervuri de contact, asigura un inalt nivel de performanta si un nivel scazut al rezistentei la rulare. Pe masura ce uzura avanseaza pana la 50%, alte cinci noi caneluri cu sase nervuri ies la iveala la jumatatea duratei de viata a anvelopei. La un nivel de uzura de 75%, patru coaste de contact raman sa asigure un nivel bun al aderentei pe carosabil umed pana la sfarsitul duratei de viata a anvelopei. Optimizarea geometriei anvelopei asigura, de asemenea, un echilibru excelent intre rezistenta la rulare, kilometrajul si manevrabilitatea la drum intins.