P&O Maritime Logistics va contribui la deblocarea lanțurilor de aprovizionare ale clienților, asigurând o rotație mai rapidă a încărcăturii, lucru permis de navele de transport multiplu (MCV) unice și recent modificate ale companiei, care pot transporta acum încărcături containerizate. În parteneriat cu Unifeeder, P&O Maritime Logistics va spori conectivitatea în Marea Roșie între portul Jeddah și portul Sudan.
Fiind un „micro” feeder, noua linie MCV are capacitatea unică de a ocoli congestiile. MCV-urile cu pescaj redus utilizează mai puțin spațiu și pot accesa zone ale portului în care navele mai mari nu încap din cauza dimensiunilor și lungimii lor. Acest lucru este util atunci când se conectează porturile de alimentare, cum ar fi Port Sudan, cu porturile centrale, cum ar fi Portul Jeddah.
Utilizarea MCV-urilor poate avansa și aduce volume suplimentare pentru transportatorii de linie principală și poate reduce timpii de așteptare. P&O Maritime Logistics a început să modifice MCV-urile în urma testelor de succes cu Topaz Lena, unde a constatat că poate oferi clienților săi timpi de întoarcere mai rapizi pentru încărcătura lor, demonstrând agilitate în timpul schimbărilor din întreaga industrie și a adus soluții inovatoare pentru clienții săi. În acest caz, timpul de întoarcere în port poate fi redus cu 70-80%.
Navele P&O au traversat pentru prima dată Marea Roșie în 1842, după ce au câștigat contractul de transport poștal din Marea Britanie în India, transportând corespondență, pasageri și mărfuri prețioase. Noul serviciu de linie evidențiază revenirea P&O Maritime Logistics în Marea Roșie după 180 de ani și extinderea sa pe piața transportului de containere, deoarece este pentru prima dată când compania traversează Marea Roșie transportând containere.
Două dintre MCV-urile recent modificate ale P&O Maritime Logistics, Topaz Lena și Topaz Volga, au fost contractate pentru noua rută, iar lucrările au început deja pentru ambele nave.
Prin conectarea între Portul Jeddah – un port cheie între Europa și Asia – și Portul Sudan, P&O Maritime Logistics oferă un serviciu mai rapid decât se aștepta Unifeeder, DP World și alți clienți, oferind o rută de linie între terminale – contribuind la reducerea congestiei portuare. MCV-urile fac escală la terminale diferite atât la Jeddah, cât și în Port Sudan, subliniind posibilitatea de a exporta această soluție la alte combinații de porturi din întreaga lume.
Martin Helweg, directorul general al P&O Maritime Logistics, a declarat că: „P&O Maritime Logistics oferă o capacitate suplimentară și ușurează lanțurile de aprovizionare globale deja tensionate. Acest lucru este deosebit de util pe rutele comerciale cu volum mai mic și frecvență mai mare, cum ar fi Marea Roșie, unde MCV-urile noastre pot oferi clienților noștri un serviciu mai eficient. Faptul că astfel de alimentatoare de nișă funcționează cu succes constituie un model pentru extinderea în continuare cu clienți noi și existenți.”
Noul contract marchează, de asemenea, o altă piatră de hotar pentru colaborarea strânsă și continuă dintre cele 2 companii maritime ale Unifeeder, după contracte anterioare de succes în Europa.
Helweg a continuat: „Pe măsură ce continuăm să lucrăm îndeaproape cu compania noastră mamă, DP World, pentru a ne extinde serviciile containerizate, parteneriatul nostru cu Unifeeder, de asemenea o companie DP World, este un exemplu al eforturilor noastre continue de a răspunde și de a ne adapta la schimbările mai ample din industrie.”
Colaborarea dintre P&O Maritime Logistics și Unifeeder demonstrează poziția DP World ca furnizor de soluții cu adevărat multimodale și end-to-end. Întreprinderile pot crea noi rute, modifica navele și extinde ofertele pentru a servi mai bine clienții noștri și pentru a-i ajuta să combată provocările logistice. P&O Maritime Logistics modifică alte 2 nave și ar putea avea până la 10 nave modificate, la cerere. De asemenea, compania va valorifica MCV-urile modificate pentru containere cu alți parteneri din întreaga lume.