Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Masinile rulate de import sunt si foarte multe, si foarte vechi

Asa cum mai arata cifrele APIA, inmatricularile de vehicule rulate au scazut in 2014 cu circa 1% fata de 2013, deci se poate aprecia ca volumul lor este in continuare ridicat, de aproximativ trei ori mai mare decat inmatricularile de masini noi. Asta se intampla mai ales din cauza ca importul este tot nefiscalizat.
Media de varsta a masinilor rulate importate este de peste 11 ani, ceea ce inseamna ca multe din ele sunt deja rable, si „aici mai avem mult de lucrat, alaturi de autoritati si institutii, pentru a limita acest import masiv, care dezechilibreaza structura parcului auto national“, asa cum atrag atentia reprezentantii APIA.
 

Judetele cu cele mai mari inmatriculari de vehicule rulate importate sunt Mehedinti, Caras Severin, Arad, Botosani si Harghita, iar la polul opus se afla Constanta si Bucuresti.
Astfel se ajunge in situatia in care, desi numeroase vehicule noi vandute in Romania au emisii de dioxid de carbon mai mici decat tintele europene – care sunt de 130 g/km pentru 2015 si 125 g/km pentru 2020 – media nationala este mare si Romania risca sa nu atinga valorile cerute de UE, deoarece masinile rulate importate au emisii cu 16-17% mai mari decat cele noi, depasind 153 g/km.

Articole similare

Ad