Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Francezii au inceput sa amendeze firmele ai caror soferi isi petrec perioada de odihna saptamanala in cabina camionului

Tarile vest-europene nu mai contenesc in a ne aduce dovezi ca nu mai vor transportatori estici care sa le concureze propriii transportatori. De data asta, vestea proasta vine din Franta, care a trecut la fapte si a inceput sa acorde amenzi firmelor de transport ai caror soferi au fost prinsi ca si-au petrecut perioada de odihna saptamanala in cabina camionului.
Doua firme romanesti au luat o amenda de 4.000 de euro pentru aceasta fapta, fiind controlati de autoritatea de control al transporturilor terestre, la iesirea din incinta depozitului unui client unde descarcasera marfa, dovada ca nu numai in parcarile publice este periculos pentru soferi sa faca perioada de odihna saptamanala, ci si in curtea clientului.
 

Reamintim ca amenda pentru incalcarea Codului muncii francez (legea 2014-790/10.07.2014, supranumita si legea „Savary”) poate ajunge pana la 30.000 de euro, administratorul firmei fiind pasibil sa fie pedepsit si cu inchisoare de pana la un an.
Astfel, daca in toamna lui 2014 inspectorii de control s-au multumit numai sa le puna in vedere soferilor est-europeni ca exista lege care interzice efectuarea perioadei de odihna saptamanale in cabina camionului si sa vehiculeze amenzile ridicate cu care pedepsesc aceasta fapta, ca si plata soferilor in functie de distanta parcursa sau de volumul transportat, de la inceputul acestui an s-a trecut si la fapte, soferii romani si cei bulgari fiind primii luati in vizor.
Chiar daca problema capacitatii de cazare pentru toti soferii estici care traverseaza Franta nu a fost nici pe departe rezolvata, recomandarea celor care au primit deja amenda usturatoare de la autoritatile franceze este ca firmele de transport romanesti care au curse pe Franta sa isi faca contracte cu Formule 1 sau Etap, unde pot dormi cate trei soferi intr-o camera la un pret intre 20 si 60 de euro.
Altfel, chiar si daca isi fac pauza de condus fara card in tahograf, dar raman in cabina, soferii pot fi prinsi de inspectorii de control in flagrant sau pot fi „panditi” in parcarile clientilor si amenda riscata este enorma.
Chiar daca este greu sa cresti tariful de transport cu 1-2 eurocenti/km pentru a acoperi si costul de cazare pentru soferii care fac pauza de odihna saptamanala, este de preferat sa se incerce o negociere cu clientul decat sa se ajunga la luarea unei asemenea amenzi, greu de contestat.
Mai multe informatii despre legea din Franta vom oferi, din nou, in numarul de martie al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad