Transportatorul Siegfried Serrahn (primul din dreapta in fotografie) si reprezentantii Kögel au avut numeroase discutii cu delegati ai mai multor institutii UE si ai Comitetului de Transport, carora le-au explicat avantajele semiremorcilor mai lungi cu 1,3 m, care duc la o combinatie de 17,80, preferata celei de 25,25 m.
Toti participantii la cea mai recenta dintre discutii s-au aratat entuziasmati de semiremorcile cu 1,3 m mai lungi, despre care cred ca reprezinta un concept inovator in transportul de bunuri.
Markus Ferber, membru in Parlamentul European, Siegfried Serrahn si Volker Seitz, director business development in cadrul Kögel, au stat de vorba cu directorul general pentru Mobilitate si Transport DG Move si cu reprezentanti ai Comisiei Europene, dupa care s-au intalnit cu purtatorul de cuvant al Comitetului de Transport din cadrul Parlamentului European, Ismail Ertug, reprezentant si al S&E Group, cu delegatul european al EPP Group, dr. Dieter-Lebrecht Koch (al doilea din stanga in fotografie) si cu Jens Gieseke (al treilea din stanga), membru in Comitetul pentru Mediu. In cadrul tuturor acestor intalniri, Siegfried Serrahn si Volker Seitz au aratat ca o lungime de numai 17,80 m este cu peste 7 m mai scurta decat combinatia de 25,25 m si ofera o sarcina utila suplimentara de peste 7 t, fiind astfel mai economica si mai prietenoasa cu mediul si prin comparatie cu aceasta, dar si prin comparatie cu o combinatie conventionala, fata de care are un volum util cu pana la 10 mc mai mare. Iar in varianta cu podea dubla se pot transporta in plus pana la opt paleti, ceea ce scade considerabil consumul de carburant/palet – un test RWTH Aachen confirma si scaderea emisiilor de dioxid de carbon cu 10% fata de o semiremorca standard – reduce aglomeratia din trafic, creste siguranta si nu impune modificari ale infrastructurii (parcari si spatii de urgenta).
Iar Gesine Meißner, delegat european in Comitetul de Transport, si-a reafirmat sprijinul pentru semiremorcile de 17,80 m.
In concluzie, asa cum arata Volker Seitz, toti oficialii europeni sunt de acord ca semiremorca mai lunga cu doar 1,3 m reprezinta „un compromis fantastic in transportul de marfuri“, deoarece indeplineste cerintele cele mai importante legate de sustenabilitate, intermodalitate, reducere a emisiilor de dioxid de carbon si acceptare din partea publicului.