In ceea ce priveste legislatia recent introdusa in unele tari si care ii afecteaza pe operatorii de transport si pe soferi – in special interdictia de a petrece perioada normala de odihna saptamanala in cabina in Franta si Belgia, taxa de drum din Marea Britanie pentru vehiculele de peste 12 t si regula salariului minim din Germania – noul Comisar european de Transport, Violeta Bulc, a declarat ca, in calitate de garant al respectarii Tratatului UE, care asigura legi nediscriminatorii, va analiza atent fiecare modificare de legislatie.
Cat despre regula salariului minim din Germania, de 8,5 euro/ora, aceasta nu poate fi modificata cata vreme procesul nu a fost definitivat si se asteapta trecerea prin parlamentul german. Intre timp, insa, asa cum v-am informat deja, autoritatile germane au anuntat ca salariul minim nu va fi aplicat pentru operatiuni de tranzit realizate de operatori straini de transport pana nu se fac clarificari daca asta e sau nu in conformitate cu legislatia comunitara. Iar clarificarile necesare ar putea aparea in vara lui 2015. Conform acestui anunt insa, operatorii de transport catre/din Germania nu vor fi exceptati de la regula salariului minim.
Pentru reglementarile din toate tarile mentionatre mai sus insa noul comisar european a aratat ca vrea sa poarte dialoguri cu cei direct interesati si a dat un exemplu din tara sa de origine, Slovenia, unde o taxa de drum a fost modificata deoarece a fost considerata de rea credinta.