Schmitz Cargobull, cu 83 de puncte, s-a clasat pe locul întâi la categoria Mediu dein cadrul Trailer Innovation, concurând cu semiremorca aerodinamică S.CS Ecoflex cu Power Curtain și Eco Pack, care a fost prezentată și clienților români la începutul verii.
Reamintim că gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration permit o economie de carburant de până la 5% și este disponibilă în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS.
EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ performanța transportului și manevrarea.
În funcție de tipul transportului, gama Eco poate fi echipată cu prelată standard sau Power Curtain care nu necesită obloane și de aceea reduce și mai mult consumul nu numai din aerodinamică, ci și din greutatea proprie mai mică.
Ca și celelalte semiremorci Schmitz cu prelată, Eco beneficiază de toate certificatele, deoarece are la bază același șasiu înnoit Modulos, care, datorită conceptului modular, permite un design interior flexibil și diverse modalități de ancorare.
Dintre cele trei modele ale noii game, EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.
Pe locul al doilea, cu 75 de puncte a fost Sono Motors, care a înscris în competiție un vehicul cu panouri solare fotovoltaice (ViPV), iar pe locul al treilea, cu 73 de puncte, a fost Thermo King, cu sistemul Axlepower, realizat împreună cu BPW, care reprezintă o nouă tehnologie pentru refrigerarea remorcilor cu emisii zero.