Productia globala de vehicule comerciale a ramas stabila in 2014 (-1%), cu peste 18 milioane de unitati fabricate in 2014. Potrivit ACEA, o crestere semnificativa a predominat in principalele piete mature, cu majorari pe UE (+9,6%), SUA (+5,2%) si Japonia (+3,4%), comparativ cu anul anterior. Pe pietele emergente s-a observat un declin accentuat, incluzand aici Thailanda (-15,9%), India (-18,1%) si, de asemenea, China (-2%), care, cu toate acestea, ramane cel mai mare producator de vehicule comerciale.
In 2014, SUA s-a mentinut pe pozitia secunda intre producatorii de vehicule comerciale, cele 2,8 milioane de unitati fabricate reprezentand 15% din cota de piata mondiala, in vreme ce UE ocupa locul al treilea cu aproape 2,2 milioane de unitati produse (12,1% din total). Primele trei piete (SUA, UE si China) reprezinta impreuna peste 60% din productia mondiala de vehicule comerciale.
In UE, productia vehiculelor comerciale a crescut anul trecut, cele 2,2 milioane de unitati fabricate aducand o crestere de 9,6% comparativ cu 2013. Segmentul vehiculelor comerciale usoare a reprezentat, cu peste 1,8 milioane de unitati, circa 82% din productia totala de utilitare.
O crestere semnificativa a productiei a predominat in majoritatea pietelor UE, numai Spaniei revenindu-i 25% din productia de vehicule comerciale din UE, cu o crestere de 23,2%, opusa insa Marii Britanii care a inregistrat un declin de 19,5%.