Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Occidentalii fac pasi marunti in directia adoptarii salariului minim la nivel european

Dupa adoptarea salariului minim in Germania, Franta si Italia asteapta rezolutia finala a Comisiei Europene inainte de a anunta propriile limite salariale, menite sa restrictioneze accesul operatorilor estici la pietele proprii. Pentru ca, in final, cei mai noi membrii UE au fost cooptati doar din nevoia de piete de desfacere si de forta de munca ieftina, nu pentru a fi parteneri, eventual furnizori de servicii. Din dezbaterile organizate cu prilejul primei conferinte Tranzit din acest an a reiesit clar faptul ca Romania trebuie sa gaseasca singura solutii pentru contracararea piedicilor ridicate de partenerii europeni, iar primul semnal trebuie sa il traga chiar agentii economici. In special in sectorul transporturilor carausii sunt incurajati sa puna piciorul in prag si sa creasca tarifele, de aici urmand sa se poata asigura si o crestere a salariilor acordate soferilor, este de parere deputatul Lucian Sova.
 

Lucrurile nu sunt simple si pentru a putea pune in aplicare toate proiectele de crestere economica avem nevoie si de o legislatie clara si bine pusa la punct.
Toate aceste presiuni, pas cu pas, sunt menite sa repuna in discutie regulamentele europene 1071, 1072 si 1073 care reglementeaza accesul la profesie si activitatea companiilor de transport marfa si calatori, au fost de acord participantii la conferinta Tranzit. Probabil ca se va ajunge la o plafonare a tarifelor in zona de sus, pe de o parte, dar si de o unificare a conceptelor pe de alta parte, intrucat in Occident se remunereaza ora de munca lucrata, pe cand in Romania, spre exemplu, se plateste la „norma“.
Toate aceste demersuri constituie de fapt o bomba pusa la temelia Uniunii Europene, au fost de parere Augustin Hagiu, presedinte de onoare FORT, si Decebal Popescu, director general Cartrans Preda.

Articole similare

Ad