FlixBus lansează cea mai lungă linie din lume operată 100% cu biodiesel – Brest-Grenoble, în Franţa – o premieră europeană în domeniul călătoriilor comerciale. Cel mai recent acord de cooperare dintre FlixBus și Volvo Buses se concentrează pe testarea utilizării biodieselului Oleo100, obținut din rapiță.
O călătorie zilnică pe ruta Brest-Grenoble însumează 830.000 km parcurși în fiecare an și 200.000 de litri de biodiesel consumat. Cele două autocare etajate Volvo Bus 9700 care deservesc această rută vor fi alimentate cu Oleo100, combustibilul fiind produs de compania franceză Saipol.
Biodieselul Oleo100 (fabricat integral din semințe de rapiță) reduce emisiile de CO2 cu până la 70% și emisiile de particule fine cu până la 80%, oferind performanțe similare cu motorina.
“Volvo Bus împărtășește viziunea noastră de a călători mai sustenabil și oferă autocare premium care pot garanta calitatea pe care o așteaptă pasagerii FlixBus. Momentan, avem cinci autocare Volvo alimentate cu Oleo100 care circulă în toată Franța și suntem foarte mândri de acest lucru. Încercăm să implementăm soluții cu diverși parteneri în toate regiunile în care operăm, pentru a reduce pe cât de mult posibil amprenta de carbon a călătoriilor cu FlixBus. Franța este un pionier în acest domeniu datorită unor parteneri ambițioși precum Volvo Bus, Morio și Saipol”, a declarat Fabian Stenger, COO Flix SE.
În noiembrie 2021, două autocare Volvo alimentate cu Oleo100 au fost introduse pe ruta FlixBus Nisa-Toulouse, iar din iunie 2022 şi linia Vannes-Paris este operată cu biodiesel. Acordul de cooperare dintre FlixBus și Volvo Bus nu presupune furnizarea automată de autobuze către FliBus de către producătorul suedez. Vehiculele vor fi furnizate în funcție de necesitățile partenerilor de transport care operează rețeaua FlixBus.
De-a lungul anilor, FlixBus a lansat o serie de proiecte pilot pentru a sprijini călătoriile cu impact redus asupra mediului înconjurător.
Astfel, operatorul de mobilitate a testat autocare complet electrice și cu panouri solare, iar în vara anului 2021 a introdus primele vehicule alimentate cu biogaz (atât GNC, cât și GNL). Tot anul trecut, Flix a anunțat proiectul HyFleet în colaborare cu Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems și ZF Friedrichshafen AG, pentru a lansa primul autocar pe distanțe lungi alimentat cu hidrogen până în 2024.