În fiecare an, un număr mare de nave suferă accidente în largul mării; tragediile cele mai mari sunt raportate în mass-media. Exemple bine cunoscute din trecutul recent sunt: Costa Concordia (2012), Evergiven (2021), X-Press Pearl (2021), Euroferry Olympia (2022), Felicity Ace (2022).
Cauzele accidentelor maritime sunt multiple, după cum arată practica: incendii, neîndemânare în manevrare, furtună pe mare, pătrundere de apă etc.
În multe cazuri, când comandantul navei dispune acest lucru, operațiunile de salvare sunt efectuate în cadrul unei așa-numite „Havarie-Grosse”.
Aceasta este definită atunci când, din cauza unor circumstanțe excepționale, daunele sau costurile sunt acceptate în mod deliberat pentru a salva nava și încărcătura de un pericol comun. Foarte adesea, acest lucru implică pierderi cauzate de sacrificarea bunurilor/vehiculelor, precum și costuri de remorcare a navei.
Aceste costuri de salvare sunt apoi imputate tuturor părților implicate în transportul maritim, proporțional cu bunurile salvate (vehicule, mărfuri etc.) – adică și transportatorilor care se află pe navă. De obicei, proprietarii de nave își exercită dreptul de retenție asupra bunurilor salvate după salvare, adică le rețin până când partea respectivă își plătește cota sa din Havarie Grosse sau oferă o garanție (de exemplu, sub forma unei polițe de asigurare) pentru plata ulterioară.
Fie că este vorba de asigurarea transportului de mărfuri, de asigurarea de răspundere civilă în domeniul transporturilor sau de asigurarea casco pentru transporturi, acoperirea de asigurare propusă de Lutz Assekuranz oferă exact aceste garanții sau contribuții Havarie Grosse în cadrul condițiilor de asigurare respective.
Astfel, dacă modalitățile poliței sunt aplicate corect, transportatorii asigurați prin Lutz Assekuranz vor avea vehiculul și încărcătura eliberate rapid după sosirea în port și își pot continua imediat călătoria către următoarea destinație. Astfel, daunele cauzate de întârzieri și daunele proprii ale transportatorului (costurile de exploatare a vehiculului blocat, cum ar fi asigurarea vehiculului, inspecția anuală, salariul și costurile auxiliare ale șoferului blocat etc.) sunt reduse la minimum sau evitate complet.
Potențialii cumpărători de mărfuri, în beneficiul cărora a fost încheiată o poliță de asigurare pentru transportul de mărfuri la Lutz Assekuranz, sunt, de asemenea, mulțumiți – deoarece marfa lor este, de obicei, eliberată imediat și poate fi transportată mai departe datorită despăgubirii condiționate.
Permiteți-ne să vă consiliem! Dacă aveți întrebări pe această temă, specialiștii de la UNTRR și Lutz Assekuranz vor fi bucuroși să vă ajute în orice moment, la adresa office@untrr.ro sau telefon 021.336.77.88.