Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O apariție remarcabilă, care duce tradiționalul în viitor

Câștigătorul trofeului din acest an al competiției International Van of the Year, Volkswagen ID. Buzz Cargo, este cu siguranță modelul de utilitară care face diferența astăzi în peisajul vanurilor în drumul lor către electrificare. Și asta nu numai datorită faptului că a fost conceput din start ca un autovehicul pur electric, ceea ce a ajutat la găsirea fiecărei echipări la locul care trebuie, ci mai ales stilului neobișnuit, care aduce pregnant feelingul legendarului Bulli la un nivel ridicat de modernitate și eficiență. Pe lângă confortul excelent oferit la bord, puterea și manevrabilitatea deosebite, șoferul beneficiază de o experiență de conectivitate care îl ajută să-și facă treaba bine, fără greșeli și într-o atmosferă demnă de realitatea virtuală. Doar traficul intens de pe șosele mai pune probleme, deși sistemul de navigație performant oferă rute alternative pe cât există, iar diferitele sisteme multimedia prezente la bord îl pot ajuta pe șofer să nu resimtă stresul cotidian al muncii de livrator. Cu un motor puternic (204 CP) și o autonomie de peste 400 km, atât varianta de transport marfă, cât și cea de transport persoane oferă posibilități multiple de utilizare. Iar peste toate, producătorul german promite un cost total de proprietate mult mai redus decât al versiunii diesel, astfel că așteaptă ca numărul de comenzi să crească vertiginos peste cele aproape 14.000 de exemplare vândute până la IAA (din care jumătate versiuni Cargo).

Noile Volkswagen ID. Buzz și ID. Buzz Cargo sunt concepute din start ca autovehicule electrice, având la bază kit-ul modular Electric Drive (MEB), folosit de alte patru mărci ale Grupului Volkswagen. Proiectat cu un ampatament larg, care să acomodeze perfect pachetul de baterii capacitiv, și cu console față/spate scurte, ID. Buzz maximizează spațiul interior și permite atât îndeplinirea tuturor criteriilor de securitate activă și pasivă din segment, cât și realizarea designului exterior atât de asemănător legendarului Bulli.

ID. Buzz și ID. Buzz Cargo sunt echipate cu o baterie de 77 kWh (conținut brut de energie de 82 kWh), pentru alimentarea unui motor electric cu o putere maximă de 150 kW (204 CP), care asigură o autonomie (WLTP) de până la 425 km în cazul ID. Buzz Cargo, respectiv de până la 423 km în cazul ID. Buzz Pro. Ca și la alte modele de vanuri electrice, pachetele de baterii sunt integrate în podeaua tip „sandwich”, optimizând astfel manevrabilitatea și stabilitatea vehiculului, datorită obținerii unui centru de greutate coborât.

Bateria litiu-ion poate fi încărcată de la sursă de curent alternativ (AC) de 11 kW sau, prin intermediul unui conector CCS, de la o stație de încărcare rapidă de curent continuu (DC), la o putere de încărcare de până la 170 kW. În această ultimă variantă, încărcarea bateriei de la 5 la 80% se face în aproximativ 30 de minute.

Ambele modele pot fi încărcate la stațiile de încărcare rapidă de curent continuu prin „Plug & Charge”. ID. Buzz se poate autentifica la stațiile de încărcare rapidă DC compatibile prin intermediul conectorului de încărcare folosind standardul ISO 15118, iar activarea și facturarea se desfășoară automat, fără a fi nevoie de carduri de încărcare sau aplicații.

Confort și stil de la un capăt la altul

Interiorul este spațios și confortabil, atât în varianta de pasageri, cât și în cea de marfă. Bordul respectă liniile drepte cu care ne-a obișnuit, cu parbrizul adânc tăiat și aproape la fel de vertical ca și până acum. Gurile de ventilație rectangulare – câte una pe fiecare parte și una dublă, pe mijloc, cu orientare către șofer, central dar și către pasager – au un buton pătrat în mijloc care închide sau deschide fluxul de aer. Sub gura de ventilație dispusă central se găsește un buzunar larg pentru două PET-uri de 0,5 l sau două căni. Fante de ventilație se găsesc și pe stâlpul de rezistență frontal al cabinei, cu rol de dezaburire, la nevoie.

Tava imensă de pe bord include o priză de 12 V și o mufă pentru încărcarea unui telefon mobil pe partea șoferului. Consola centrală e înlocuită, între cele două scaune, cu o cutie care permite stocarea unor PET-uri de 1,5 l, lucruri personale – laptop chiar – și a unui cup-holder înspre bord.

Ușile au același design atât la versiunea pentru pasageri, cât și la Cargo, doar că la cea din urmă se folosesc nuanțe de gri și negru, în timp ce la monovolum culorile tapițeriei sunt pastelate și materialele de o calitate și stil mai bune.

Pe fiecare ușă există un buzunar adânc în partea de jos cu o tăietură în V, și un buzunar intermediar, median, pentru telefon și lucruri mai mici. Spre deosebire de versiunea de pasageri, la Cargo buzunarul nu este acoperit cu un preș de cauciuc cu aderență, ci e doar din material plastic, același din care este construit și panoul ușii.

Cotiera pentru șofer și pasager, dispusă un pic mai jos de linia geamului lateral, la fel ca la majoritatea modelelor care au astfel de echipări, este totuși bine plasată pentru a odihni brațul. La versiunea de transport persoane, cotiera de pe ușă nu e doar din plastic, ci este acoperită cu un material moale, care crește confortul. Iar banda de lumini pe LED, subțirică, de pe ușă iluminează cu stil cotiera.

Panoul de lumini cu acțiune digitală are câte două LED-uri pe fiecare parte. Acesta include și un buton care poate anula airbagul pentru pasager și butonul de apel de urgență.

Ecranul multimedia, foarte larg și lizibil, indiferent de lumina de afară, e foarte bine plasat, chiar în mijlocul bordului, și include butoanele de acționare a climatizării, sistemele de asistență, navigația etc. Panoul de bord clasic a fost înlocuit cu o a doua tabletă, mai mică, ușor trapezoidală, pe care sunt dispuse informații referitoare la starea de încărcare a bateriei, autonomia, consumul, viteza de deplasare, kilometrajul, sistemele Traffic Sign Recognition, Auto Hold, ACC etc.

Volanul multifuncțional include butoanele de setare a Cruise-Controlului și a ACC (pe stânga) respectiv butoanele de vizualizare a meniului de pe tableta de bord și butoanele de control al volumului. Maneta de operare a modurilor de condus include D, N, R și B. Există un singur mod Brake, foarte eficace, dar în același timp suficient de versatil pentru a nu pierde din putere prea mult la decelerare.

Ca un veritabil vehicul comercial, deși extrem de modern și cu o propulsie sofisticată, ID. Buzz Cargo păstrează echipări practice precum agățătoare pentru haine (la versiunea Cargo) sau chiar cârlige pentru umerașe (la versiunea de transport persoane), pe ambele părți. Mânerele de susținere pe lateral, care facilitează accesul în cabină atât pentru șofer, cât și pentru pasager, sunt, de asemenea, prezente. Semnalizatoarele iluminează discret o fantă mică de la marginea oglinzilor laterale – la fel de mici ca înainte, dar cu un unghi de acoperire totuși foarte bun.

Geamul intermediar între stâlpul frontal de susținere și cel intermediar care separă ușa laterală de partea din față oferă o bună vizibilitate, cu atât mai mult cu cât este ușor aplecat spre înainte.

Varianta Cargo cu geam în partea superioară a peretelui despărțitor dintre cabină și spațiul pentru marfă are oglindă retrovizoare pe mijloc, în timp ce la versiunea pentru transport persoane există cameră pentru mersul cu spatele.

Pregătit pentru conducere semiautonomă, cu echipări de asistență de vârf

ID. Buzz este pregătit pentru următoarele etape de conducere autonomă, beneficiind de sistemul de menținere a benzii de mers („Lane Assist”), care controlează direcția vehiculului pe termen scurt, sistem oferit standard pe ID. Buzz Pro.

De asemenea, ID. Buzz și ID. Buzz Cargo sunt echipate cu sisteme și soluții tehnice avangardiste, precum sistemul local de avertizare „Car2X”, oferit în configurația de bază, care utilizează semnale de la alte vehicule și infrastructura de transport pentru a detecta pericolele în timp real. Tot în standard este inclusă funcția de frânare de urgență „FrontAssist”. Opțional pot fi adăugate „Travel Assist”, care permite conducerea parțial automatizată pe întreaga plajă de viteză și, pentru prima dată, schimbarea asistată a benzii de circulație pe autostradă, precum și „Funcția de memorie”, pentru parcare automată pe o rută salvată anterior.

Aproape aceeași capacitate de transport ca la versiunea diesel

O caracteristică a ID. Buzz și ID. Buzz Cargo este ampatamentul lung de 2.988 mm, aproximativ același cu cel al actualului T6.1. Lungimea ambelor versiuni este de 4.712 mm; înălțimea este de 1.937 mm, iar lățimea, de 1.985 mm (cu 81 mm mai lat decât un T6.1).

Modelul ID. Buzz Cargo poate fi configurat cu două sau trei locuri în față și perete despărțitor între cabină și compartimentul de marfă, care atinge un volum util de 3,9 m3. Versiunea cargo electrică poate încărca doi europaleți în poziție transversală.

În cazul versiunii MPV cele cinci locuri sunt completate de o capacitate de 1.121 l pentru bagaje. În plus, dacă al doilea rând de scaune este rabatat, capacitatea de încărcare crește până la 2.205 l.

Principiul de construcție aerodinamic s-a păstrat și la noua generație Bulli, coeficientul de rezistență la frecarea cu aerul fiind de 0,285 în cazul ID. Buzz și de 0,29 pentru ID. Buzz Cargo, ceea ce contribuie la reducerea consumului de energie și la sporirea autonomiei.

Articole similare