CHEP a inaugurat recent un nou service centre la Timisoara menit sa sustina activitatea clientilor sai din partea de vest a Romaniei. Cu o capacitate de stocare de 10.000 paleti, acest service centre asigura in intregime necesarul de paleti al clientilor din regiune.
Pe baza principiului de reutilizare prin inchiriere a paletilor, beneficiarii doar inchiriaza paletii necesari pentru perioada in care au nevoie de acestia. Conversia la sistemul CHEP presupune, in primul rand, eliminarea activitatilor de colectare, de inspectare si reparatie a paletilor, precum si reducerea riscului de refuz a marfii la receptie si a penalitatilor aferente din partea lanturilor din comertul modern.
Inspectia paletilor se desfasoara conform standardelor de calitate CHEP, dezvoltate in urma testelor efectuate in centrul de cercetare din Orlando, SUA. Standardele garanteaza integritatea structurala a paletilor, asigurand totodata un nivel constant al calitatii. La Timisoara se efectueaza momentan doar inspectia, iar toate reparatiile necesare sunt realizate la service centre-ul de la Ploiesti. Din a doua parte a anului 2015, CHEP va initia la Timisoara si procesul de reparatii.
Primul service centre CHEP in Romania a fost deschis la Ploiesti in 2012 si are o suprafata interioara de 2000 m2 si exterioara de 12000 m2, numarand 27 de angajati.
In Romania, CHEP pune la dispozitia clientilor sai patru tipuri de paleti care acopera nevoile jucatorilor din FMCG in functie de specificul activitatii: paletul tip Euro (1200 x 800mm) standardul liniilor de productie existente in Romania si solicitat de catre lanturile internationale de retail si de comertul traditional, paletul industrial (1200 x 1000mm) folosit cu precadere la export si in industria bauturilor, 2 tipuri de paleti de tip display pentru cresterea vanzarilor si a vizibilitatii in magazine, respectiv jumatatea de palet (800x600mm) si sfertul de palet (600 x 400mm).