In cadrul conferintei Tranzit de la Iasi, Ghenadie Taulean, sef serviciu informatii in cadrul Asociatiei Internationale a Transportatorilor Auto din Republica Moldova (AITA) a aratat ca in Uniunea Vamala (Rusia, Bielorusia, Kazahstan) numarul de incarcari a scazut in 2013 cu 14%, iar in 2014 cu 19%, comparativ cu anii anteriori, in vreme ce numarul de descarcari a scazut cu 3%, respectiv 25%. „Nici pe directia catre UE situatia nu este mai buna, volumele de transport contractandu-se cu 20% in 2013 si cu 7% in 2014, iar cele venite din UE au scazut cu 10, respectiv 16%.“
Cazul Romaniei este diferit, existand aici si parametri cu dinamica pozitiva. Astfel, incarcarile au crescut cu 31% in 2013, insa in 2014 au scazut cu 19%. Descarcarile s-au contractat in 2013 cu 14%, insa s-au majorat in 2014 cu 10%. „In cadrul AITA avem probleme foarte mari cu introducerea, inca din septembrie 2014, a Codului Transporturilor Rutiere (CTR), respectiv a celor patru conditii de licentiere: capacitate financiara, capacitate profesionala, buna reputatie si existenta unui sediu real si stabil. Ca urmare, din 450 companii care au activat in 2014, 50 au fost eliminate pentru ca nu corespund noilor reglementari (capacitatea financiara nu poate fi dovedita si cu asigurare)“, a tras un semnal de alarma Ghenadie Taulean.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.