Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai sunt sau nu valabile foile de concediu?

Dupa intrarea in vigoare a regulamentului european 165/2014, din 2 martie a.c., a ramas neclara interpretarea dovezilor privind activitatea soferilor. Dupa cum se stie, aceasta trebuie inregistrata in permanenta si, in momentul in care conducatorul auto s-a urcat la volan, este interzisa scoaterea cardului sau a cartelei din tahograf, cu exceptia anumitor momente bine definite. Noutatea este ca nu se mai solicita in mod explicit documente suplimentare, gen foaia de concediu. In schimb, in cazul in care vehiculul este dotat cu tahograf analogic trebuie facute insemnari manuale pe spatele diagramei, iar la tahograful digital se face inregistrarea manuala a datelor.
 

In prezent, in anumite tari foaia de activitati mai este valabila, iar altele unde nu se mai accepta ca dovada la control. „Conform regulamentului european, foaia de concediu trebuie introdusa in tahograful digital. Daca se mai cere sau nu la control este o intreaga discutie. ISCTR recomanda transportatorilor romani care merg in Vest, pana la clarificarea definitiva a acestei chestiuni, sa aiba si foaia de concediu la bord, dar, neaparat, sa introduca datele in tahograf. In cazul tahografului digital se pot introduce si perioade mai lungi de timp cu aceeasi manevra. Disconfortul apare in cazul tahografelor analogice, unde se completeaza o diagrama pe zi. In mod normal, foaia de concediu ar trebui sa tina loc de document justificativ“, a explicat Ioana Csengeri, director Bon Trans.
In cazul soferilor nou angajati, care nu au inregistrari pentru ultimele 28 de zile, cea mai sigura este o declaratie notariala pe proprie raspundere privind activitatea desfasurata. Data inceperii contractului de munca este de asemenea relevanta. Trebuie stiut ca daca soferul isi schimba locul de munca, diagramele tahograf trebuie sa ramana la angajatorul de la care a plecat.

Articole similare

Ad