DAF Trucks a construit un camion de distributie prototip cu o greutate redusa cu 500 kg, datorita designului inovativ al sasiului in combinatie cu materialele si componentele usoare folosite. FTCC (Future Truck Chasiss Concept) a fost montat pe un camion LF de 12 t si este construit de Leyland Trucks in stransa cooperare cu Sapa Profiles UK care au lucrat la design impreuna cu DAF, a furnizat profilele de aluminiu, in timp ce CSA Grup a asistat la validarea camionului. Proiectul a fost co-finantat de Innovate UK, cu scopul de a realiza o sarcina utila crescuta cu un consum redus de combustibil, rezultat din reducerea emisiilor de CO2.
O alta inovatie este structura podelei, integrata in designul sasiului. In plus fata de masurile de economisire a greutatii, proiectul a inclus o serie de alte caracteristici avansate pentru vehicule, cum ar fi suspensii de aer independente fata si pinion de directie. „Greutatea redusa se afla in centrul eforturilor noastre globale de reducere a consumului de combustibil si astfel, a emisiilor. Cresterea sarcinii utile fara pierderea integritatii vehiculului este fundamentala pentru acest proces. Proiectul nostru FTCC a atins obiectivele pe care le aveam: o reducere a greutatii cu 30% datorita componentelor folosite la sasiu, caroserie, suspensii si directie“, a explicat Rob Lawton, seful echipei de proiect.
Deocamdata, FTCC este un model de studiu, care nu va fi e piata prea curand.