Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata merge bine in Europa centrala si de est

Dupa un 2014 foarte bun pentru piata de transport in Europa, si mai ales in centrul si estul continentului, carausii din aceasta zona nu isi infrang apetitul pentru largirea flotei in fata amenintarilor fluturate de Germania si Franta cu impunerea unui salariu minim pentru firmele care lucreaza pe teritoriul lor. Cel putin aceasta este constatarea facuta de Robert Grozdanovski, vicepresedintele Volvo Group Trucks Sales Europe petru piata din sud-estul Europei, din care face parte si Romania. Astfel, in Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, fosta Iugoslavie si Bulgaria, per total, vanzarile de anul acesta sunt aproape la acelasi nivel cu cele din 2014, Volvo detinand aici o cota de piata de 22%.
 

In schimb, vanzarile de camioane Renault Trucks sunt mai timide la inceput de an, asta si pentru ca se vand mai mult autosasiuri, care se comanda mai ales in a doua parte a anului, cand companiile prefera sa investeasca in camioane decat sa plateasca impozite. Cota de piata detinuta de Renault Trucks in Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania si Slovenia – de unde exista statistici oficiale – este de 5,5%.
Maturizarea acestor piete a impus si cresterea stocului de autovehicule rulate provenite de la clienti locali. Astfel, daca in urma cu 10-15 ani transportatorii din aceasta parte a Europei isi cresteau flota cu vehicule noi, dar pe care nu le vindeau niciodata, in prezent, situatia e similara celei din vestul Europei, unde o achizitie noua presupune eliminarea unui camion vechi din flota. In urma cu doar 3-4 ani, in aceste tari Volvo vindea 700-800 de camioane uzate pe an, pentru 2015 fiind preconizata livrarea a circa 2.000 de unitati.
Anul a inceput mai bine pentru domeniul constructiilor aproape in toate tarile din regiune: Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania. „Nu se poate spune ca este un boom in acest domeniu, cum a fost in 2008-2009, dar vanzarile sunt mai mari decat anul trecut.”
Dupa un 2014 foarte bun pentru companiile de transport din centrul si estul Eruopei si avand in vedere comenzile primite pana acum, conducerea Volvo Central & Eastern Europe este increzatoare ca aceasta situatie favorabila industriei de camioane va continua si anul acesta.

Articole similare

Ad