Dupa teste de exploatare extinse folosind motorina sintetica din surse regenerabile (HVO-Hydrotreated Vegetable Oils), Volvo Trucks a aprobat utilizarea acestui combustibil pentru toate motoarele Euro 5 si pregateste certificarea pentru Euro 6. Motorina tip HVO se comporta la fel ca motorina obisnuita si reduce emisiile de CO2 intre 30 si 90 la suta.
In 2013, Volvo Trucks a inceput un test de exploatare impreuna cu companiile Renova, DHL Freight si OKQ8 pentru a vedea modul in care utilizarea exclusiv a HVO (uleiuri vegetale hidratate) afecteaza performantele si componentele motoarelor.
Cele sase camioane de test au fost echipate cu motoare Euro 5 si au acoperit aproximativ un milion de kilometri in activitati de transport comercial pe o perioada de doi ani.
"Testul de exploatare a aratat ca HVO functioneaza foarte bine in motoarele noastre si poate fi utilizata in aceleasi conditii ca motorina obisnuita. Este de asemenea permis orice amestec intre motorina si HVO ", spune Tobias Bergman, Product Manager pentru combustibili alternativi si hibrizi la Volvo Trucks.
Rezultatele pozitive din testele de exploatare au permis Volvo Trucks sa aprobe de acum utilizarea HVO in toate motoarele Euro 5 fara a modifica intervalele de service. In septembrie 2015, va avea loc o certificare globala pentru motoarele D5 si D8 Euro 6 cu HVO. In paralel, se lucreaza la certificarea motoarelor D11, D13 si D16.
"Combustibilul este potrivit pentru toti clientii care doresc sa reduca emisiile de CO2 si nu vedem existenta unor restrictii in ceea ce priveste tipul de transport. Combinand HVO cu emisiile scazute ale motoarelor noastre Euro 6, impactul asupra mediului al camioanelor urmeaza sa fie redus la minimum", spune Tobias Bergman.
HVO este o motorina sintetica produsa din materii prime regenerabile, cum ar fi grasimile vegetale si animale, de exemplu, ulei de rapita sau deseuri de abator. Combustibilul poate fi distribuit prin depozitele de motorina deja existente si utilizeaza acelasi tip de rezervoare si pompe ca motorina obisnuita.