Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania a adus în România primele 3 camioane propulsate cu motoare electrice, ce urmează a fi oferite unor clienți-cheie pentru a testa vehiculele în condiții reale de trafic, în cadrul operațiunilor de transport și distribuție.
Primele autocamioane disponibile în România sunt modele eActros 300, respectiv eActros 400, cu masa maximă autorizată de 19 t și 27 t, ce pot atinge o viteză de până 89 km/h. Acestea dispun de 3 sau 4 pachete de baterii, fiecare cu o capacitate instalată de 112 kWh, ce asigură o autonomie de până la 300, respectiv 400 km. În timpul condusului economic, energia electrică poate fi recuperată, crescând astfel autonomia. Camioanele propulsate de baterii electrice pot fi încărcate cu stații cu putere de până la 160 kW, iar cele 3 sau 4 pachete de baterii au nevoie de puțin peste o oră pentru a fi încărcate de la 20% la 80%, la o stație standard de încărcare rapidă, la o intensitate de 400 A.
„Cele 3 camioane demonstrative eActros reprezintă primul pas pe care noi îl facem pentru tranziția la mobilitatea electrică și la transportul sustenabil în România. Credem cu tărie că, pentru o dezvoltare rapidă sunt necesare investiții considerabile pentru stimularea achizițiilor de vehicule comerciale electrice. De aceea, este esențial ca întreaga industrie și autoritățile să lucreze împreună pentru a pune în aplicare un plan de măsuri de sprijinire a transportatorilor. Ca și până acum, compania noastră își arată deschiderea de a colabora cu toate părțile interesate pentru conturarea unei viziuni sustenabile a transportului rutier de mărfuri”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.
În următoarea perioadă cele 3 unități eActros vor fi oferite clienților companiei pentru a fi testate în operațiunile curente ale acestora, în diverse segmente de transport intern, precum distribuție de mărfuri în sectorul retail și FMCG sau servicii de curierat.
„Suntem conviși că avem cel mai performant camion electric de pe piață la momentul de față și suntem încrezători că acest lucru va fi confirmat și de companiile din România. Așteptăm cu interes primele evaluări din partea clienților noștri în urma utilizării lor. Urmează cea mai aglomerată perioadă din an în sectorul de distribuție și credem că beneficiarii serviciilor de transport vor valorifica prezența noilor camioane electrice în procesele lor de lucru”,a declarat Virgil Titirișcă, Sales Manager Trucks Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.
eActros300
eActros 300/400 pregătite pentru aplicații diverse
Primul dintre cele 3 unități demo eActros 300 a fost prevăzut cu o suprastructură cu prelată și obloane realizată de Kontex Oradea, iar în partea din spate camionul este prevăzut cu lift hidraulic cu sarcină de 1,5 t, pentru a facilita descărcarea mărfurilor.
Partenerul Afi Car Utilaje a carosat a doua unitate eActros 300 cu box izolat Ferroplast ce oferă un volum interior util de 50.96 m3. Suprastructura este prevăzută cu traversă din oțel zincat, podea din tego antiderapant și hidrofug, respectiv izolație din poliuretan, iar în partea din spate a fost dotată cu oblon ridicător până la 1,5 tone.
Camionul electric pe 3 axe eActros 400 a fost carosat cu box frigorific Kiesling și agreagat frigorific cu recorder de temperatură. Suprastructura beneficiază de scară de acces retractabilă și de un perete despărțitor COOL SLIDE, cu 3 elemente de etanșare magnetică, a cărui poziție poate fi modificată prin glisarea pe șina de la nivelul acoperișului. Siguranța încărcăturii este asigurată de grinda de încărcare din aluminiu, cu inserții din otel, ce permite o forță maximă de 1.000 daN, precum și de celelalte șine de fixare din oțel inoxidabil.